افزایش نگران‌کننده موارد ابتلا به کووید – ۱۹ در آمریکا

تهران – ایرنا – شیوع ویروس کرونا در آمریکا بار دیگر رکورد زده و موارد ابتلای روزانه به کووید – ۱۹ در این کشور به بالاترین میزان رسیده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه گاردین، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا دستورالعمل های جدیدی برای مقابله با کرونا صادر کرده که شامل درخواست برای استفاده همگانی از ماسک است.

براساس اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، روز پنجشنبه ۲ هزار و ۸۷۹ نفر بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ در آمریکا جان باختند و ابتلای ۲۱۷ هزار و ۶۶۴ مورد جدید نیز رکورد محسوب می شود.

تعداد افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان پذیرش شدند از یکصد هزار نفر برای دومین روز پی در پی گذشت و همانطور که آنتونی فائوچی مقام ارشد بیماری های عفونی آمریکا اعلام کرد: ماه ژانویه (دی ماه) وحشتناک خواهد بود.

در همین حال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا روز جمعه با انتشار دستورالعل جدید و شدید الحنی توصیه کرد که نهادهای ایالتی یا محلی موظف به صدور سیاست ها یا رهنمودهایی در زمینه استفاده همگانی از ماسک در محیط داخلی به غیر از محیط خانه هستند.

این مرکز همچنین به مردم توصیه کرد در صورت لزوم از حضور در محیط های داخلی خودداری کنند و سفرهایشان را به تاخیر اندازند.

با توجه به بستری بودن شمار زیادی از آمریکایی ها در بیمارستان های این کشور، چند ایالت درخصوص پر شدن تخت های مراقبت های ویژه هشدار داده اند.

مقام های ایالت کالیفرنیا برآنند تا در تلاش برای تحت کنترل درآوردن شیوع کرونا، دستورالعملی در زمینه ماندن در خانه را به اجرا گذارند.

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا روز پنجشنبه با هشدار درمورد پیش رو بودن زمستانی سخت در این کشور گفت که در یکصد روز نخست زمامداری اش از همه آمریکایی ها می خواهد از ماسک استفاده کنند.

وی با اعلام اینکه ایالات متحده در حال حاضر در بحران به سر می برد، از کنگره خواست همین حالا اقدام کند.

وی تجمع بزرگ مردمی در مراسم تحلیفش را بعید دانست و پیش بینی کرد که این برنامه به صورت مجازی برگزار شود.

در حالی که روز پنجشنبه شمار مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا در آمریکا به ۲۷۶ هزار و ۳۶۶ نفر رسید، دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در این مورد سکوت اختیار کرد و هیچ عکس العملی نشان نداد.

قرار است ترامپ امروز (شنبه) در یک گردهمایی در جورجیا شرکت کند، ایالتی که بالاترین رقم ابتلا به کرونا را از ماه اوت (مرداد ماه) داراست.

در همین حال، فائوچی در مصاحبه ای که نشریه نیوزویک با وی انجام داد، هشدار داد که هنوز بدترین شرایط فرا نرسیده است.

وی که پیشنهاد بایدن برای برعهده گرفتن سمت مشاور ارشد پزشکی وی را پذیرفته، گفت که احتمالا آمار ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در اواسط دسامبر (اواخر آذر) افزایش می یابد که تا حد زیادی مربوط به مراسم روز شکرگزاری است.

به رغم هشدارهایی که در ارتباط با برگزاری مراسم روز شکرگزاری در آمریکا صادر شد، میلیون ها نفر برای شرکت در این مراسم سفر کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه گزارش داد که اگرچه اوایل ماه نوامبر (اواسط آبان) مسافرت با وسائط نقلیه ۲۰ درصد کمتر از مدت زمان مشابه سال گذشته بود، این میزان در تعطیلات روز شکرگزاری افزایش یافت. در روز شکرگزاری امسال، مسافرت ها با وسائط نقلیه در مقایسه با سال ۲۰۱۹ فقط حدود ۵ درصد کمتر بود.

در این میان، «استفان هان» کمیسیر سازمان غذا و داروی آمریکا به خبرگزاری رویترز گفت که واکسیناسیون ۲۰ میلیون آمریکایی قبل از سال جدید، واقع بینانه است.

سازمان غذا و داروی آمریکا قرار است جلسه ای برای بررسی صدور مجوز استفاده از واکسن دو شرکت فایز و بایون‌تک برگزار کند. انگلیس این مجوز را صادر کرده است.

برخی مقام های آمریکایی پیش بینی کرده اند تصمیم در این زمینه ظرف روزهای آینده اتخاذ شود.

در این میان، شیوع کرونا در ایالت کالیفرنیا سیر صعودی داشته و «گاوین نیوزام» فرماندار این ایالت یک سری محدودیت های جدید را اعلام کرده است.

قرار است دستورالعمل ماندن در خانه در مناطقی از این ایالت که انتظار می رود ظرفیت بخش های مراقبت های ویژه آن به کمتر از ۱۵ درصد رسد، به اجرا درآید و این معیار در بخش های زیادی از این ایالت نیز طی چند روز آینده تحقق می یابد.

محدودیت های جدید بخش های تجاری و اماکن عمومی همچون سالن های آرایش، باشگاه های ورزشی، عبادتگاه های سربسته و زمین های بازی را دربر می گیرد.

رستوران ها نیز اجازه سرو غذا در فضای داخلی را ندارند و صرفا مجاز به ارسال غذا به خارج از رستوران هستند. فروشگاه هایی که قبلا به تامین  ۲۰ درصد ظرفیت مشتری محدود شده اند، اجازه ادامه فعالیت دارند، اما همه سفرهای غیرضروری محدود شده است.  

اخبار مربوط به آمار بالای ابتلا به کووید – ۱۹ در آمریکا در حالی منتشر می شود که گزارش ها از افت بهبود بازار کار در این کشور در ماه نوامبر (آبان) حکایت دارد. تنها ۲۴۵ هزار شغل جدید در ماه نوامبر به بازار کار آمریکا افزوده شد که کمتر از ۶۳۸ هزار مورد در ماه اکتبر (مهر)، ۶۷۲ هزار در ماه سپتامبر (شهریور) و ۱.۴ میلیون در ماه اوت (مرداد) بود. نرخ بیکاری در این کشور نیز به ۶.۷ درصد رسید.

از سویی خبرگزاری فرانسه گزارش داد از آنجا که واکسن های کرونا باید در دمای بسیار پایین نگهداری شوند، تمهیدات شرکت های آمریکایی برای کمک به توزیع واکسن ها شدت یافته است.

شرکت خودروسازی فورد فریزرهایی را برای نگهداری از واکسن اختصاص داده و غول فرآوری گوشت اسمیت‌فیلد نیز از در اختیار قراردادن سردخانه در کشتارگاه های این کارخانه برای فعالیت های توزیع واکسن خبر داده است.

شرکت های متخصص در عایق بندی کانتینرها از هفته ها قبل وارد رقابت در این زمینه شده اند.

شرکت بزرگ آمریکایی یوپی‌اس درحال تولید ۵۰۰ کیلو یخ خشک در ساعت در انبارهایش است و همچنین فریزرهایی قادر به ذخیره واکسن در دمای بین منفی ۴ تا منفی ۱۱۲ فارنهایت (منفی ۲۰ و منفی ۸۰ سانتیگراد) را تهیه دیده است.

اما شرکت هایی که ارتباط مستقیم به تولید، ذخیره یا انتقال واکسن ندارند نیز به فعالیت های خود در این زمینه افزوده اند.

شمار مبتلایان به کووید – ۱۹ در آمریکا به ۱۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۹۶ مورد رسیده است. از این تعداد، ۲۸۲ هزار و ۸۲۹ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده و ۸ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۴۲۷ نفر بهبود یافته اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha