۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۱۸
کد خبرنگار: 2111
کد خبر: 84135664
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

دستگاه اکسیژن ساز جهت بیمارستان امام حسین (ع) بیجار خریداری شد

سنندج - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: دستگاه اکسیژن ساز به ارزش ۲۵ میلیارد ریال برای بیمارستان امام حسین (ع) این شهر خریداری شده و پس از نصب، راه‌اندازی می‌شود.

دکتر امیر مرسا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دستگاه اکسیژن ساز جهت رفع نیاز بیماران بستری بخصوص بخش کرونایی، با مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه با توجه به نوسان تامین اکسیژن بخش‌های مختلف بیمارستان و در شرایط مقابله با کرونا جز نیازهای اساسی اصلی بود، افزود: دستگاه اکسیژن ساز قبلی بخاطر افزایش حجم استفاده، توان کم تامین اکسیژن و عدم فشار مناسب و متعادل در تمام بخش‌ها. نیاز بیمارستان‌ را تامین نمی‌کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار اضافه کرد: یکی از موثرترین شیوه‌های مقابله با بیماری کووید ۱۹، اکسیژن‌ تراپی است که با گسترش کرونا در شهرستان و احتیاج بیماران به اکسیژن، این دستگاه می‌تواند کمک بسیار خوبی در روند بهبودی بیماران باشد.

مرسا یادآور شد: هزینه‌های نصب، تکمیل و راه‌اندازی این پروژه حدود ۲ میلیارد ریال برآورد شده و بزودی دستگاه در بیمارستان نصب خواهد شد.

وی از تخصیص دستگاه اکو سونوگرافی به بیمارستان امام حسین (ع) هم خبر دارد و تاکید کرد: دستگاه اکوگرافی دیجیتال و پیشرفته به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از طرف سازمان بهداشت جهانی (WHO) به پاسداشت زحمات کادر درمان شهرستان در زمان شیوع کووید ۱۹ به این بیمارستان اهدا شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: این دستگاه با هدف سهولت دسترسی انجام اعمال تشخیصی بیماری‌های قلبی و عروقی و ارائه خدمات تخصصی به بیماران با تعرفه دولتی در بیمارستان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha