۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84135381
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قیمت مرغ در خراسان جنوبی کاهش یافت

۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۲
کد خبر: 84135381
قیمت مرغ در خراسان جنوبی کاهش یافت

بیرجند - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار قیمت گوشت مرغ در استان کاهش یافت و برای مصرف کننده ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شد.

غلامرضا قوسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت مرغ که در هفته‌های اخیر تا کیلویی ٣۶ هزار تومان افزایش یافته بود از امروز ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان و تخم مرغ با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی در چرخه تولید گوشت مرغ یکی از استان‌های برتر کشور است و علاوه بر خودکفایی در تامین نیاز گوشتی استان، نیاز دیگر استان‌ها را نیز برطرف می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در مجموع ۶۳۴ واحد مرغ گوشتی در استان وجود دارد که پروانه فعالیت دارند و اکثر آنها فعال هستند.

وی ادامه داد: سالانه ۳۶ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای فعال استان انجام می‌شود که بیش از ۶۰ درصد آن مازاد بر نیاز استان است و به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

قوسی نیاز روزانه استان را ۲۰ هزار تن مرغ اعلام کرد و گفت: از هفته دوم آذر ماه جاری با دستور دادستان بیرجند صادرات هرگونه گوشت مرغ و مرغ زنده به استان‌های مجاور و کشورهای دیگر ممنوع اعلام شد که این مهم در کاهش قیمت مرغ تاثیر بسزایی داشت.

وی ادامه داد: همچنین با تامین بخشی از نهاده‌های دامی مورد نیاز واحدهای مرغداری استان، قیمت مرغ در استان نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha