۱۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84134412
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا، نزدیک به ۱۶ هزار کردستانی را روانه بیمارستان کرد

سنندج - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان (اسفند سال ۹۸) تاکنون، ۱۵ هزار و ۹۴۷ بیمار مشکوک در مراکز درمانی بستری شدند که نزدیک به نیمی از آنان بصورت قطعی کرونا داشتند.

دکتر ابراهیم قادری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت، ۷۴ هزار و ۲۲۳ مورد نمونه گیری از افراد مشکوک انجام شد که نتیجه ۲۶ هزار و ۹۸۳ مورد مثبت و ۴۷ هزار و ۲۴۰ نفر منفی بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از این تعداد، ۹۳ بیمار بدحال در وضعیت اضطراری بیماری و در بخش آی سی یو تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: متاسفانه کرونا از ابتدای شیوع، جان ۹۵۳ نفر از هم استانی‌هایمان را نیز گرفته است.

قادری یادآور شد: حدود ۲۱ هزار نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان هم در بیش از هشت ماه گذشته بهبود یافته و از بیمارستان‌ مرخص شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر روند بستری بیماران در استان کاهشی است، اضافه کرد: با این وجود ویروس هنوز در جامعه گردش دارد لذا نباید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرد و نادیده گرفت.

قادری گفت: متاسفانه تعدادی از بیماران به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند و همین مساله باعث افزایش آلودگی در جامعه می‌شود که برای پیشگیری از آن، افراد برای تشخیص و دریافت درمان باید به مراکز بهداشتی و درمانی منتخب مراجعه و سپس در منزل به استراحت کامل بپردازند.

در حال حاضر ۴۵۲ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد ۲۸۲ نفر در سنندج، ۳۹ نفر در سقز، ۳۴ فر در مریوان، ۳۳ نفر در قروه، ۱۵ نفر در کامیاران، ۲۲ نفر در بانه، ۱۶ نفر در بیجار، ۹ نفر در دیواندره، ۲ نفر در دهگلان تحت درمان قرار دارند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر پنجشنبه ۱۳ آذر در مجموع ۱۳ هزار و ۹۲۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی و ۳۵۸ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

از اسفند پارسال تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به یک میلیون و ۳ هزار و ۴۹۴ نفر رسیده و ۴۹ هزار ۳۴۸ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند و ۶۹۹ هزار و ۳۱۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha