۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۸:۰۸
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84133264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم مدال‌آوری کشتی در مسابقات معتبر نیازمند توجه به سنین پایه است

گرگان - ایرنا - رییس فدراسیون کشتی گفت: تنها راه حفظ جایگاه این رشته به عنوان ورزش اول کشور و تداوم مدال‌آوری در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک، نیازمند توجه بیشتر به رده‌ سنی پایه و کشف استعدادهای جدید است.

علیرضا دبیر شامگاه چهارشنبه در جمع روسای هیات‌های شهرستانی گلستان اظهار داشت: مربیگری در کشتی به خصوص در رده های سنی پایه، آمیخته با عشق و علاقه است و در صورت نگاه بلند مدت و تلاش برای کشف ورزشکاران مستعد، می‌توان به آینده این رشته در شهرستان ها امیدوار بود.

وی بیان کرد: مجهزشدن مربیان جوان گلستان به دانش روز در کنار استفاده از تجربه می تواند مسیر کشف استعدادها و معرفی آنان به تیم ملی را کوتاه‌تر و کشتی این استان را به جایگاه پیشین همراه با کسب مدال های گوناگون بازگرداند.

رییس فدراسیون کشتی به مدال آوران پیشین گلستان اشاره کرد و گفت: رضا سوخته سرایی، اویس ملاح، برادران مومنی، حسن طهماسبی و جلیل جهانشاهی از جمله این افتخارآفرینان هستند اما در حال حاضر کشتی این استان فاصله زیادی با روزهای درخشان پیشین داشته و نیازمند یک تحول بنیادین است.

دبیر ادامه داد: پتانسیل نهفته در برخی مناطق این استان برای رونق دوباره کشتی، انکارنشدنی است اما تبدیل این پتانسیل به استعدادهای کشف شده به تلاش بیشتر و برنامه ریزی مستمر احتیاج دارد.

وی از روسای هیات کشتی شهرستان های گلستان خواست به جای گلایه از مشکلات و پشت میزنشینی به فکر راه چاره برای حل مشکل این رشته باشند.

رییس فدراسیون کشتی عصر دیروز چهارشنبه با هادی حق شناس استاندار گلستان دیدار و گفتگو کرده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha