۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۷
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84130798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار سازمان ملل درباره افزایش نیاز به کمک‌های انسانی دوران کرونا

تهران – ایرنا – سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۳۵ میلیارد دلار کمک در سال ۲۰۲۱ به‌واسطه تاثیر همه‌گیری کووید – ۱۹ بر دهها میلیون نفر در سراسر جهان و احتمال قحطی، مورد نیاز است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارزیابی سالانه انساندوستانه جهانی این سازمان حاکی است که ۲۳۵ میلیون نفر در سراسر جهان سال آینده میلادی به نوعی کمک های فوری محتاج هستند که افزایش ۴۰ درصدی را در مقایسه با سال گذشته نشان می دهد.

«مارک لوکوک» هماهنگ کننده کمک های فوری سازمان ملل گفت: این افزایش تا حد زیادی ناشی از کووید –۱۹ است.

در این گزارش عنوان شده است که سال آینده، یک نفر از هر۳۳ نفر در جهان به کمک نیازمند هستند.

درخواست سالیانه کمک نهادهای سازمان ملل و دیگر سازمان های بشردوستانه، تصویری آشکار از نیازهای رو به رشد ناشی از درگیری ها، بی خانمانی، بلایای طبیعی و تغییرات اقلیمی را نمایان می کند.

اما اکنون همه گیری کووید –۱۹ در حالی که بیش از ۱.۴۵ میلیون نفر را به کام مرگ کشانده، به طور نامتناسبی بر افرادی که قبلا در شرایط بسیار سختی زندگی می کردند، تاثیر گذاشته است.

به گفته هماهنگ کننده کمک های فوری سازمان ملل، این تصویر یادآور تاریک ترین چشم انداز نیازهای بشردوستانه است.

براساس اعلام سازمان ملل، مبلغ درخواستی ۳۵ میلیارد دلاری برای کمک به ۱۶۰ میلیون نفر از آسیب پذیرترین انسان ها در ۵۶ کشور کافی است.

برای اولین بار از سال های ۱۹۹۰، فقر شدید رو به افزایش است، امید به زندگی کاهش می یابد و مرگ های سالیانه ناشی از ابتلا به اچ آی وی ایذز، سل و مالاریا ممکن است به طور بالقوه دو برابر شود.

تا پایان سال ۲۰۲۰، شمار افراد بی بهره از غذا در سراسر جهان ممکن است به ۲۷۰ میلیون نفر افزایش یابد که ۸۲ افزایش نسبت به شمار قبل از شیوع کرونا است.

مقام سازمان ملل تاکید کرد که شرایط در یمن، بورکینافاسو، سودان جنوبی و شمال شرقی نیجریه نشان از این دارد که مردم این کشورها همین حالا هم در آستانه قحطی هستند و همچنین برخی کشورها و مناطق دیگر همچون افغانستان و منطقه ساحل در آفریقا به طور بالقوه در معرض آسیب پذیری بالایی قرار دارند.

این گزارش نشان می دهد که کشورهای جنگ زده سوریه و یمن در راس فهرست کشورهایی هستند که بیشترین نیاز به کمک های بشردوستانه را دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha