مرغداری‌ها براساس استفاده از نهاده‌های دولتی مرغ به کشتارگاه‌ها بدهند

زاهدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: مرغداری‌ها موظف‌اند براساس میزان استفاده از نهاده‌های دولتی مرغ تولیدی را به قیمت مصوب به کشتارگاه‌های استان عرضه و رصد میزان استفاده از نهادهای دولتی باید از سوی دستگاه‌های متولی به طور جد انجام شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری سیستان‌وبلوچستان، ماندانا زنگنه در نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهارداشت: باید برنامه‌ریزی برای تداوم فعالیت کشتارگاه‌ها انجام شود تا این کشتارگاه‌ها حداقل بتوانند در یک شیفت کاری و بدون تعطیلی فعالیت کنند و  همچنین کشتارگاه‌های ایرانشهر و زابل نیز انگیزه‌ای برای راه‌اندازی داشته باشند.
وی افزود: اگر در این بین کمبود مرغ زنده برای عرضه به کشتارگاه‌ها وجود دارد باید برنامه‌ریزی برای واردات مرغ زنده از استان‌های همجوار انجام شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان نیز در این نشست گفت: مقرر شده برای کاهش قیمت عرضه مرغ و نزدیک شدن به قیمت مصوب، سود خرده‌فروشی مرغ که قبلا هشت درصد بوده به یکهزارو ۲۰۰ تومان در هر کیلو کاهش یابد.
داود شهرکی افزود:هم‌اینک قیمت مرغ در سیستان‌وبلوچستان به ۲۵ هزار تومان رسیده و این رقم رو به کاهش است.
وی خاطرنشان کرد: آمار جوجه‌ریزی نیز در این ایام در سطح مرغداری‌های سیستان‌وبلوچستان بهتر شده و قطعا در هفته‌های بعد که به چرخه تولید وارد شود به قیمت مصوب خواهیم رسید.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۵۰ تن مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام برای کاستن از التهاب بازار مرغ در سطح استان توزیع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha