آموزش غیرحضوری می‌تواند منجر به تغییرات دائمی نظام آموزشی شود

تهران - ایرنا - معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرایط کرونایی تعطیلی مدارس و آموزش‌های غیرحضوری می‌تواند منجر به تغییرات دائمی در سیستم آموزشی شده و دانش آموزان فقیر را به ترک تحصیل دائمی و ورود به بازار کار وادارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد میدری روز دوشنبه در سومین جلسه تعاملی سیاستگذاری کودکان با خبرنگاران افزود: این تعطیلی ها، شیوه آموزش و نمره دهی به دانش آموزان می تواند رفتارهای نادرست را در سیستم آموزشی کشور تثبیت کند.

وی با تاکید بر فواید آموزش ترکیبی حضوری و غیرحضوری خاطرنشان کرد: شرایط کرونا فرصتی است که محتوای آموزشی را از دست شرکت‌های تجاری درآوردیم و عمومی کنیم و همچنین برای فقرا آموزش‌های غیرحضوری استاندارد در کنار مدرسه داشته باشیم. باید تجارب جهانی را بهتر بشناسیم.

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کشورهای پیرامون خود با وضعیت درآمد یکسان را باید بررسی کنیم تا ببینیم آنها چگونه شرایط آموزش ترتیبی را فراهم کرده اند.

میدری تصریح کرد: آموزش های غیرحضوری علاوه بر هزینه‌های اینترنت هزینه های دیگری نیز دارد به طور مثال دانش آموزان باید تکالیف خود را پرینت و آپلود کند، بنابراین برخی کشورها برای گرفتن تکالیف و تمرین از دانش آموزان شیوه آموزش ترکیبی را به کار می برند.

وی اضافه کرد: در بررسی سیستم آموزشی کشور مانند سوئد متوجه شدیم که آنها حتی مدارس خود را نیمه تعطیل هم نکرده‌اند و باز بودن مدرسه سیاست اول دولت آنها بوده و ما نیز باید در این جهت قدم برداریم تا سیستم آموزشی کشور کمترین آسیب را در شرایط کرونایی ببیند.

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فقرا به اینترنت دسترسی ندارند، تاکید کرد: باید کمک کنیم این دسترسی فراهم شود البته مسئله نظام آموزش ما فقط در توصیف تبلت و تلفن نیست زیرا بررسی وزارت ارتباطات نشان می‌دهد بخش هایی از کشور اصلاً به اینترنت دسترسی ندارند و حتی اگر ما تبلت را برای دانش آموزان فراهم کنیم مسئله را حل نمی‌کند.

وی اضافه کرد: نهادهایی مانند آموزش و پرورش و مدرسه فقط کارکرد آموزشی ندارند بلکه مهم ترین نهاد در تعلیم و تربیت، مدرسه است و لازم است که آموزش ترکیبی و بازگشایی مدارس در سیاست های ما دنبال شود.

معاون وزیر کار گفت: شرایط کرونایی پیشنهادی در کشور مانند آموزش و پرورش را به تغییر در شیوه ارائه خدمات نکشانده است چرا که برخی ادارات در تعداد کارمندان آنها تغییرات ایجاد شد اما مدارس به آموزش غیر حضوری رو آوردند.

وی اضافه کرد: با کمک رسانه ها و دیده بان های نظام اجتماعی مانند خیریه ها و معاونت رفاه وزارت کار باید این‌گونه مسائل تبین شود. معاونت رفاه وزارت کار در مسائلی مانند آموزش، فقر و بهداشت ورود می‌کند چراکه اگر به طور مثال توزیع دسترسی به گاز برای فقرا مشکل باشد وظیفه معاونت رفاه است که گزارش دهد و اکنون نیز باید نشان دهیم سیستم آموزشی چه پیامدهایی در گسترش فقر آموزشی داشته است.

میدری تاکید کرد: آنچه را که آنچه که جامعه را می سازد و شکل می‌دهد نظام آموزشی است و اگر نابرابری کاهش یابد منجر به گسترش عدالت آموزشی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

سرخط اخبار جامعه