۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۰
کد خبرنگار: 1465
کد خبر: 84128360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه یزد: قوه قضاییه دست دلالان را از بازار کوتاه کند

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: قوه قضاییه با ورود جدی به گرانی های‌ غیرمتعارف اجناس و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم ، دست دلالان و واسطه‌ ها را از بازار کوتاه کند و اجازه ندهد برخی افراد از وضعیت موجود سوء استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات اقتصادی استان با اشاره به اینکه گرانی‌ها، فشار زیادی بر اقشار مختلف مردم وارد کرده است، افزود: باید توسط مسؤولان علاوه بر نظارت بر نحوه توزیع کالاها نسبت به قیمت‌گذاری واقعی هم اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها از بین رفتنی نیست و دور زدن آن هم دشواری‌هایی دارد و باید به فکر خنثی کردن تحریم‌ها بود، ادامه داد: قطع وابستگی به خارج از کشور، راه حل خنثی‌کردن تحریم‌هاست و ظرفیت‌های عظیمی در حوزه کسب و کار، صنعت و نیروی انسانی در کشور وجود دارد و باید با استفاده از آنها در مسیر خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نظام قدم برداریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به اینکه برخی وابستگی‌ها به خارج زیبنده نظام و انقلاب نیست و نباید به بهانه آن مردم را در مضیقه قرار دهیم، یادآور شد: اینکه خوراک دام در کشور ما وابسته به خارج باشد قابل قبول نیست زیرا اینها به طور مستقیم به سفره مردم ربط دارد و کشاورزان و تولیدکنندگان ما از اکنون به فکر قطع وابستگی باشند و دولت نیز باید در این زمینه از آنها حمایت کند.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه دشمنان ما قابل پیش‌بینی نیستند و ممکن است گره تحریم‌ها را هم کورتر کنند، افزود: صنعتگران، کشاورزان و تولیدکنندگان ما باید تحریم‌ها را جدی بگیرند و به نحوی پیش بروند که نیازشان در زمینه تولید به خارج از کشور از بین برود.

بازار روغن خوراکی اشباع می‌شود

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به اقداماتی که در زمینه تأمین روغن مورد نیاز مردم در استان با همکاری اصناف و همراهی و پیگیری مسؤولان صورت گرفته است، گفت: بازار روغن خوراکی ظرف چند روز آینده در یزد اشباع می‌شود.

محمدرضا علمدار یزدی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه تولید مرغ در کشور از جمله استان افزود: به تازگی اتفاق بسیار خوبی در مرغداری‌های استان رقم خورده است که اطمینان داریم بازار مرغ ظرف چند روز آینده بهبود یابد.

وی با اشاره به اینکه چندی پیش بیش از هزار تن مرغ منجمد برای استان درخواست شد که ۴۴۰ تن آن در هفته‌های گذشته وارد بازار شد، افزود: این مرغ‌ها از قرار کیلویی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شد که خود تا حدی تعدیل کننده نرخ هاست.

این مسؤول با اشاره به اینکه صدور مجوز برای ایجاد مرغداری‌های جدید نیز متوقف شده است، خاطرنشان کرد: در نامه‌ای به مسؤولان خواستار رفع انحصار صدور مجوز مرغداری‌ها به منظور افزایش تولید مرغ در استان شدیم.

علمدار یزدی در زمینه راه اندازی و توسعه واحدهای تولید پوشاک هم بیان کرد: در تمامی جلسات در مورد صنعت پوشاک استناد کرده‌ایم بر این اساس تسهیلاتی که در جلسات مورد بررسی قرار می‌گیرد، اگر مربوط به پوشاک باشد مورد موافقت تمامی مسؤولان قرار گیرد.

قیمت مرغ کاهش می‌یابد

همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به وضعیت بازار به ویژه گوشت مرغ گفت: یزد از جمله استان‌هایی است که در زمینه تولید مرغ مشکل چندانی ندارد و همواره تولید مازاد بر نیاز داشته و اکنون نیز شرایط استان نسبت به سایر استان‌ها مناسب‌تر است.

سید جمال سجادی پور با اشاره به اینکه در استان، ظرفیت حدود ۵۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سال وجود دارد افزود: در شرایط معمولی سالانه حدود ۳۴ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌شود و از پنجم آبان تا پنجم آذرماه جاری در یزد با توجه به کمبود مرغ، ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

این مسؤول با بیان اینکه در استان روزانه ۷۰ تا ۹۰ تن گوشت مرغ تولید می‌شود، اظهار کرد: در مقطعی ۲.۵ میلیون تن نهاده مورد نیاز مرغداران تأمین ارز نشد و از اول تیرماه تا نیمه شهریور ماه نتوانستیم کنجاله سویا به مرغداران برسانیم بنابراین جوجه ریزی بسیار کاهش یافت و تبعات آن امروز در بازار هویداست.

سجادی‌پور با اشاره به تلاشی که برای تأمین امنیت خاطر مرغداران صورت گرفته است، افزود: از اول مهرماه برای واحدهای مرغ تخمگذار و از اول آبان ماه برای واحدهای مرغ گوشتی تأمین نهاده شد و تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا جوجه‌ریزی در استان به حالت اولیه خود باز شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ روند نزولی پیدا کرده است، یادآور شد: قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار به ۳۲ هزار تومان رسید و در حال حاضر در بازار روند نزولی قیمت‌ها آغاز شده است و اکنون به ۲۷ هزار تومان رسید و برآوردها این است با توجه به جوجه ریزی های انجام شده، ظرف یک هفته آینده قیمت هر کیلوگرم مرغ به حدود ۲۰ هزار تومان برسد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha