۵۱۷ بیمار کرونایی در قزوین بستری هستند

۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۵۱
کد خبر: 84127274
۵۱۷ بیمار کرونایی در قزوین بستری هستند

قزوین - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از بستری شدن ۵۱۷ بیمار کرونایی در استان خبر داد و گفت: اعمال محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، ۲۰ درصد از بیماران سرپایی مبتلا به این ویروس را کاهش داده است.

ابه گزارش ایرنا، دکتر پیمان نامدار بعدازظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از مقابله با کرونا استان، تصریح کرد: هرچند در بخش مراجعه بیماران سرپایی بیماری کووید ۱۹ با کاهش ۲۰ درصدی روبرو شده‌ایم اما در بخش تعداد بستری شدگان و فوتی‌ها همچنان روند گذشته متاسفانه ادامه دارد.

وی، میانگین جمعیت سالمند استان را از میانگین کشوری ۲ سال بالاتر دانست و افزود: متاسفانه بیشتر بیماران فوتی کرونا استان را افراد بالای ۶۰ سال به خود اختصاص داده‌اند که این مساله بیانگر آن است که باید مراقبت‌های بیشتری برروی این جمعیت صورت پذیرد.

این مسوول با بیان اینکه اعمال صحیح محدودیت‌های تردد می‌تواند پیک بیماری و بستری شدگان را کاهش دهد، اظهار داشت: رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی، حضور نیافتن در تجمع‌ها و میهمانی‌های خانوادگی و کاهش حضور در ادارات و مراکز خرید نیز می‌تواند تا آمدن واکسن این ویروس، شرایطمان را بهتر از گذشته کند.

وی ادامه داد: امیدواریم با اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند که با استقبال مردم نیز مواجه شده، در هفته‌های آینده شاهد نتایج مثبت آن باشیم و تعداد فوت شدگان ما نیز کاهش چشمگیری پیدا کند.

وی بیشتر هرم سنی فوت شدگان ناشی از این ویروس را مربوط به سالمندان بالای ۶۰ سال دانست و گفت: ۷۶.۸ درصد فوت شدگان بالای ۶۰ سال و ۵۶.۴ درصد نیز مردان بوده‌اند و بیشترین میزان مرگ و میرهای کرونا در استان نیز مربوط به آبان ماه با ۱۸۸ مورد بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۲۵.۶ درصد مبتلایان به کرونا در استان کارگران کارخانه و شرکت‌ها و ۱۷.۵ درصد نیز کارمندان ادارات هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha