۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۱۷
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84127264
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۳۰۰ هزار تن کشمش در کشور تولید شد

قزوین - ایرنا - معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی با تاکید بر تلاش بخش خصوصی برای تقویت صادرات کشمش، گفت: امسال ۳۰۰ هزار تن کشمش در کشور به تولید رسیده است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی طهماسبی بعدازظهر شنبه در نشست بررسی راهکارهای حمایت از تولیدکنندگان کشمش در قزوین افزود: باید به دنبال حفظ زنجیره های تولید، فرآوری و رشد صادرات کشمش باشیم.

وی با بیان اینکه تقویت بخش خصوصی مکانیزم صحیح برای رشد تولید و صادرات محصولات کشاورزی از جمله کشمش است،افزود: تعاون روستایی هر زمان که نیاز باشد به میدان وارد شده و در همین راستا می توان براساس ضوابط و دستور العمل های تعیین شده کشمش کشاورزان را نیز مانند سایر محصولات خریداری کرد.

این مسوول با بیان اینکه کیفیت و مرغوبیت قیمت محصولات کشاورزی را تعیین می کند،افزود: برهمین اساس نباید به دنبال نرخ های کاذب باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: دخالت دولت در حوزه نرخ گذاری باید محدود باشد چرا که در غیر این صورت زنجیره های بین تولیدکننده و صادرکننده شکافته می شود.

وی با تاکید بر تلاش باغداران و تولیدکنندگان کشمش برای تولید محصول با کیفیت،اظهار داشت: ارتقای کیفیت کشمش راهکار تقویت بازارهای صادراتی این محصول و تقاضای خارجی ها برای خرید این محصول از کشاورزان کشور است.

مدیرعامل بانک کشاورزی نیز در این نشست گفت: این بانک از همه ظرفیت ها و منابع خود برای حمایت و تقویت از بخش کشاورزی و جهش تولید در این حوزه استفاده می کند.

روح الله خدارحمی افزود: امسال با تامین نقدینگی و اتخاذ تدابیر لازم از سوی بانک کشاورزی، پول خرید تضمینی گندم از کشاورزان کشور در کمترین زمان ممکن و بدون معطلی به آنان پرداخت و تسویه شد.

وی اظهار داشت: در صورت خرید کشمش، برای تامین نقدینگی و منابع این کار آمادگی داریم.

این مسوول بانکی همچنین گفت: امسال در حوزه صادرات اعتباراتی از سوی بانک کشاورزی در نظر گرفته شده که بخش خصوصی می تواند از آن بهره مند شود.

در این نشست مقرر شد تا تصمیم نهایی در مورد نحوه خرید کشمش از تولیدکنندگان این محصول با بررسی پیشنهادهای دریافتی تا روز دوشنبه هفته جاری اعلام شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha