هزار و  ۱۷۱ تبلت ویژه دانش آموزان استثنایی تهیه شد

تهران-ایرنا- رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش هزار و ۱۷۱ تبلت ویژه دانش آموزان استثنایی تهیه کرد.

به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سیدجواد حسینی در دیدار با مجتبی زینی‌وند رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور ضمن تقدیر از اهتمام این مرکز جهت تهیه هزار و  ۱۱۷ تبلت ویژه دانش آموزان استثنایی به بیان محورهای همکاری‌های مشترک دو دستگاه پرداخت.

وی افزود: بیش از سه هزار نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه به گوشی و تبلت دسترسی ندارند که مرکز امور بین‌الملل هزار و  ۱۱۷ لپ تاب را از نهادهای بین‌المللی تهیه و در اختیار دانش آموزان استثنایی قرار داده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: بیش از  هزار و ۱۵۰ تبلت دیگر برای این دانش آموزان موردنیاز است که امید است مرکز امور بین‌الملل از طریق ارتباط با نهادهای بین‌المللی بتواند بقیه نیازها را مرتفع سازد.

حسینی با بیان  محورهای همکاری مشترک دو سازمان اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت در دنیا رویکرد تفکیک دانش آموزان را به سمت رویکرد تلفیق سوق داده است.

وی ادامه داد: در آموزش‌وپرورش استثنایی نیز بسته تحولی مدرسه انطباقی با همین رویکرد و متکی بر سند تحول بنیادین طراحی ‌شده است و در مناسب‌سازی مدارس عادی پذیرای دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌توان از کمک سازمان‌هایی نظیر  یونیسف،  یونسکو و آیسسکو بهره برد.

وی افزود: سال گذشته یونیسف ۵۰۰ میلیون تومان برای مناسب‌سازی ۱۵ مدرسه پذیرا در کشور اختصاص داد که امید است این همکاری در سال جاری نیز تداوم داشته باشد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: در قالب نهضت مشارکتی توان‌افزایی ۱۰۵ قلم وسیله آموزشی و توان‌بخشی به تعداد ۷۲ هزار عدد، باید برای دانش آموزان با نیازهای ویژه با مبلغی در حدود ۴۵۰ میلیارد تومان تهیه شود.

حسینی همچنین گفت:۵۰ درصد هزینه تهیه این وسایل را بنیاد برکت تقبل کرده است. بقیه اعتبار موردنیاز این طرح از طریق مشارکت نهادهای خیریه‌ای و ردیف مسئولیت اجتماعی دستگاه‌های اجرایی و نهادها تأمین میشود و نهادهای بین‌المللی فعال در زمینه آموزش می‌توانند در این زمینه نیز به کمک آموزش‌وپرورش استثنایی بیایند.

 وی یادآور شد: ساخت ۲۱۰ مدرسه مورد نیاز استثنایی در قالب طرح از خشت تا بهشت باهمت خیرین در حال انجام است.

امعاون وزیر آموزش و پرورش همچنین اظهار داشت: هرساله مجامع بین‌المللی اعتباراتی جهت ساخت مدارس برای دانش آموزان اتباع اختصاص می‌دهند که با توجه به تعداد زیاد دانش آموزان با نیازهای ویژه اتباع، امید است اعتبار ساخت ۲ مدرسه استثنایی جهت دانش آموزان اتباع از مجامع بین‌المللی گرفته شود.

حسینی در ادامه خواستار ارتباط آموزش‌وپرورش استثنایی با مراکز علمی بین‌المللی از طریق مرکز امور بین‌الملل شد.

وی گفت: در راستای اجتماعی شدن آموزش‌وپرورش استثنایی و استفاده از آخرین یافته‌های پژوهشی در حوزه دانش آموزان استثنایی می‌توان با مراکز علمی معتبر دنیا از طریق مرکز امور بین‌الملل ارتباط برقرار کرد و به تبادل داده‌های علمی پرداخت.

ساخت ۲ مدرسه برای دانش آموزان استثنایی

در این نشست زینی وند رییس مرکز بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با تأکید بر این که دانش آموزان استثنایی باید به‌صورت ویژه دیده شوند،  اظهار داشت: در تلاش هستیم باقیمانده تبلت مورد نیاز دانش آموزان استثنایی را با کمک نهادهای بین‌المللی تأمین کنیم و در نیازسنجی سال آینده ساخت ۲ مدرسه برای استثنایی نیز دیده خواهد شد.

وی افزود: در تلاش هستیم برخی از تجهیزات نهضت توان‌افزایی از قبیل نوت تیکر و پرکینز را  نیز از طریق نهادهای بین‌المللی تهیه کنیم.

به گزارش ایرنا، مدارس و مراکز آموزشی پس از شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ تعطیل شدند و آموزش‌ها به صورت مجازی تداوم یافت، از این رو وزارت آموزش و پرورش شبکه آموزشی شاد در بستر فضای مجازی را برای تداوم جریان آموزش راه اندازی کرد.

اما با توجه به نداشتن امکاناتی مانند گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت تنها ۸۰ درصد از دانش آموزان امکان دسترسی به این شبکه را داشتند. خیرین و نهادهای بسیاری پس از تعطیلی مدارس نسبت به تهیه ابزار هوشمند برای دانش‌آموزان اقدام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

سرخط اخبار دانشگاه و آموزش