۳۸ پروژه بندری و دریایی در چابهار در حال اجراست

چابهار- ایرنا- معاون فنی و مهندسی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان گفت: ۳۸ پروژه بندری و دریایی با ۵۴ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال با هدف تامین زیرساخت‌ها، تسریع، تسهیل و ارتقای عملیات‌های دریایی و بندری در بندر چابهار در دست اجراست.

عباس آذرپیکان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از این ۳۸ طرح، پنج پروژه شامل برج کنترل ترافیک دریایی با پیشرفت ۵۰ درصدی، پوشش رادیویی سواحل سیستان‌وبلوچستان۵۹ درصد، بازسازی ماشین آلات و تجهیزات شناورها با ۶۶درصد، بازسازی و تامین تجهیزات مخابراتی - انفورماتیکی و الکترونیکی با ۶۸ درصد و خدمات تعمیر ماشین آلات و تجهیزات خشکی و خرید قطعات با ۹۳ درصد پیشرفت در حال اجراست.

وی گفت: با عنایت به منویات رهبر معظم انقلاب و توجه ویژه دولت این پروژه‌ها با ۵۴ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال و با هدف تسریع، تسهیل و ارتقای عملیات‌های دریایی و بندری در این بندر راهبردی ساخته می‌شود.

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان گفت: این مهم در حالی رقم خورده که تمام جامعه جهانی در شرایط پاندمی کروناست از سویی هم شاهد نوسانات قیمت ارز در کشور هستیم و فصل مونسون را نیز در چابهار پشت سر گذاشتیم. 

وی با بیان اینکه بندر چابهار پیوند دهنده تعاملات منطقه‌ای است، افزود: عملیات ساخت برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار به عنوان بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی کشور با هدف حفظ سطح ایمنی دریانوردی در آبراه‌های تحت حاکمیت در دست اجراست. 

آذرپیکان افزود: پروژه پوشش رادیویی سواحل سیستان‌وبلوچستان نیز با هدف ارتقای ایمنی و امنیت آبهای استان ساخته می‌شود که با بهره‌گیری از این طرح، صیادان، لنج داران و دریانوردان از منافع این پروژه در جهت مدیریت و کاهش سوانح دریایی بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: بندرچابهار در حوزه زیرساخت‌ها و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری کالا به عنوان یکی از بنادر بزرگ کشور و منطقه جایگاه ویژه و بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است.

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با توجه به این مهم و به واسطه اقدام‌های انجام شده در زمینه رونق تجاری و اقتصادی، در سالجاری نسبت به سال‌های قبل شاهد رشد چشمگیر صادرات و واردات و ترانزیت کالا در این بندر استراتژیک هستیم. 

وی بیان کرد: بندرچابهار دیگر یک بندر سنتی نیست بلکه به واسطه اقدام‌های توسعه‌ای انجام شده در ویترین جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و از سویی به لنگرگاهی امن برای پهلوگیری انواع کشتی‌ها تبدیل شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha