۳۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۴۱
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84116980
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطبه مجازی امامان جمعه علی‌آبادکتول و دلند در روزهای شیوع کرونا

گرگان - ایرنا - امامان جمعه شهرهای علی‌آباد کتول و دلند در استان گلستان با وجود تعطیلی نماز جمعه این هفته استان به دلیل شیوع کرونا، خطبه نماز جمعه را به صورت مکتوب از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در اختیار مردم قرار دادند.

امام جمعه علی‌آباد کتول در این خطبه مجازی گفت: حامیان آمریکا در سال های اخیر سقوط کرده و یا اعتبار و جایگاه خود را از دست داده‌اند و این کشور دیگر نمی‌تواند اجماع جهانی علیه ایران به وجود آورد.

حجت‌االاسلام سیدعلی مهدی‌نژاد معتقد است: برای ایران تفاوتی ندارد که ترامپ یا بایدن رییس جمهور آمریکا شود چرا که ما با اتکا به توان داخلی و بهره بردن از ظرفیت بومی می توانیم روی پای خود بایستیم.

وی بیان کرد: آمریکا پس از برگزاری انتخابات با آشوب های داخلی زیادی روبه رو شده و در این شرایط باطن پوسیده این کشور برای همگان آشکار گردید.

امام جمعه دلند هم که از طریق فضای مجازی با مخاطبان خود سخن گفته معتقد است: هفته کتاب و کتابخوانی بسیار مهم است و با وجود مواجه شدن با دنیای مجازی و شبکه هایی مملو از اخبار و اطلاعات، نباید چیزی را جایگزین کتاب کنیم.

حجت‌الاسلام محسن کیایی اظهار داشت: کتاب نقش مهمی در انتقال فرهنگ تاریخی و ملی دارد و می تواند با به روز رسانی اطلاعات انسان در رسیدن به اهداف متعالی کمک کند.

وی به فرارسیدن هفته بسیج اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین و شاخص ترین ویژگی بسیج مکتبی بودن است و همین ایدئولوژی بسیج را از سایر نیروهای نظامی و ارتش های کلاسیک دنیا متمایز می کند.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود که به علت گسترش کرونا و با هدف صیانت و حفاظت از جان مردم، نماز جمعه ۳۰ آبان در هیچ یک از ۲۰ پایگاه نماز جمعه استان اقامه نخواهد شد.

هفته گذشته هم نماز جمعه در گلستان برگزار نشده بود.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، آق قلا، بندرترکمن و کلاله در وضعیت قرمز، رامیان در وضعیت زرد و بقیه ۹ شهرستان استان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

همچنین هادی حق شناس استاندار گلستان اعلام کرد که این استان با بسیج کامل امکانات و همراهی دستگاه‌ها و مردم، آماده اجرای کامل محدودیت‌های کرونایی برای کمک به کاهش زنجیره شیوع کرونا است.

قرار است از فردا شنبه یکم آذر برای مهار کرونا محدودیت بیشتری از جمله ممنوعیت تردد شهر به شهر، تعطیلی مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و حضور حداکثر یک سوم کارکنان ادارات اعمال شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha