اپراتورهای تلفن همراه خدمات بهینه ارائه دهند

رشت- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: با توجه به شرایط کنونی و نیاز حضور مردم در منازل ، اپراتورهای تلفن همراه و شرکت دارای پروانه ارتباطات سیار( FCP )باید تدابیر لازم برای پایداری حداکثری ارتباطات بویژه در سرویس های مرتبط با شبکه اینترنت و شبکه ملی اطلاعات را فراهم آورند.

فرزاد توکلی روز جمعه در  گفت و گو با خبرنگار ایرنا با  تاکید بر اهمیت و لزوم ارائه راه کارهای مناسب از سوی اپراتورهای تلفن همراه برای پایداری هر چه بیشتر ارتباطات در این شرایط  تصریح کرد: راه مهار و شکستن زنجیره انتشار ویروس کرونا رعایت اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، کاهش تردد مردم در شهرها و حضور در منازل است، بنابراین  باید با هماهنگی های لازم و برنامه ریزی مناسب در زمان مواجهه با  این شرایط  اپراتورهای ثابت و سیار در استان از تمامی ظرفیت های خود برای این امر استفاده  کنند و در صورت نیاز  به سرعت نسبت به به روز رسانی و ارتقاء زیرساختهای خود اقدام کنند.

وی ظرفیت پهنای باند  استان را ۹۰۰ گیگابیت بر ثانیه عنوان و بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه از این ظرفیت در حال بهره برداری بوده و در صورت نیاز تا چهار برابر نیز قابلیت دسترسی خواهد داشت.

توکلی  به بررسی مجدد وضعیت  شبکه در اختیار اپراتورهای تلفن همراه و شرکت های FCP و انجام اقدامات لازم در راستای ارتقاء پهنای باند؛ هماهنگی در عملیات بهینه سازی زیرساخت و به حداقل رساندن مدت زمان در شبکه انتقال و دسترسی تاکید و خاطر نشان کرد:  صدور مجوزهای تردد بین شهری برای اپراتورهای سرویس دهنده و آمادگی تیم های کارشناسی ادارات مربوطه برای رفع مشکلات احتمالی؛ عدم دخالت موانع بروکراسی اداری در سرویس دهی به مشتریان  از جمله موارد ضروری در این  شرایط است .

به گزارش ایرنا ،  ضریب نفوذ تلفن همراه  در گیلان به بیش از  ۱۶۱ درصد رسیده و ضریب نفوذ پوشش تلفن همراه اول ۸۴.۷۹ درصد، ایرانسل ۶۸.۴۶ درصد و رایتل ۵.۴۳ درصد است.

 تعداد مشترکان تلفن ثابت استان نیز در ابتدای دولت یازدهم ۹۹۴ هزار و ۷۹۸ مشترک بوده که این رقم به بیش از یک میلیون و ۳۶ هزار مورد رسیده و ضریب نفوذ استان در تلفن ثابت به بیش از  ۴۰ درصد رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =