۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴
کد خبر: 84115810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمامی مدارس خمین زیر پوشش طرح بوم قرار گرفتند

۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴
کد خبر: 84115810
تمامی مدارس خمین زیر پوشش طرح بوم قرار گرفتند

خمین - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: تمامی مدارس خمین امسال زیر پوشش برنامه‌های طرح بوم قرار گرفتند و راهبردهای کاهش تمرکز آموزش و پرورش در برنامه‌های آموزشی آن‌ها دنبال می‌شود.

«عبدالرضا پیرحسین‌لو» روزپنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح بوم پارسال در ۶۰ درصد از مدارس خمین اجرا شد و ۲ مرکز آموزشی شهرستان نیز به‌عنوان آموزشگاه برتر در اجرای این طرح اعلام شدند.
وی یادآور شد: طرح «بوم» از سال ۱۳۹۷ در مقاطع متوسط اول و دوم و دوره دوم ابتدایی با هدف کاهش تمرکز آموزش و پرورش در برنامه‌ریزی آموزشی، اجرایی شده  تا به موجب آن هر مدرسه با توجه به نیازسنجی‌، ۶۰ ساعت از زمان رسمی خود را به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی اختصاص دهد.
مدیر آموزش و پرورش خمین اضافه کرد: طرح «بوم» اعتماد به مدرسه برای برنامه‌ریزی درسی، اجرا و ارزشیابی با رویکرد فرهنگی تربیتی و با تاکید بر آموزش مهارت‌محور و گسترش فعالیت‌های فرهنگی را دنبال می‌کند.
پیرحسین‌لو افزود: اختیارات مدرسه در این برنامه شامل راهبری برنامه ویژه مرکز آموزشی و استفاده از تمام ظرفیت‌های درون و بیرون مدرسه‌ای است و به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، طرح بوم به صورت مجازی اجرا می‌شود .
وی با اشاره به اینکه در طرح بوم ، دانش‌آموزان با پیشینه و ویژگی جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی منطقه خود آشنا می شوند، گفت: شناخت ابعاد شخصیتی بنیانگذار انقلاب اسلامی، معرفی ریشه‌های انقلاب اسلامی و ظرفیت گردشگری سنگ نگاره های تیمره از پیشنهادات آموزش و پرورش خمین در راستای اجرای طرح بوم خمین در جنوب استان مرکزی است و ۱۷ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموزدر مقاطع مختلف تحصیلی دارد.
۹ هزار و ۷۳۷ نفر از دانش آموزان خمین در مقطع تحصیلی ابتدایی، چهار هزار و ۳۰۹ دانش آموزدر مقطع متوسطه اول و سه هزار و ۷۰۱ دانش آوز در مقطع متوسطه دوم این شهرستان تحصیل می‌کنند.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha