۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۲۰:۵۲
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84115474
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح امین در مدرسه‌ها برای کشور راهبردی است

کاشان- ایرنا- معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور گفت: اجرای طرح امین در سطح مدرسه‌ها برای کشور راهبردی است و اثرها و برکت‌های آن دست‌کم ۱۵ سال دیگر نمایان خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسین ملانوری روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار کاشان تشریح کرد: حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بیش از ۱۶ سال است که با یکدیگر در طرح‌های گوناگون از تدوین کتاب‌های درسی تا نظارت بر محتوای دینی کتاب‌های آموزشی و اعزام مبلغ به مدرسه‌ها تعامل دارند اما اگر نیروی انسانی خوبی تربیت نکنیم، سایر کارها در کشور به نوعی ابتر می‌ماند.

وی افزود: خیلی در کشور زحمت کشیدیم از مبارزه با استکبار تا جنگ، فشارهای اقتصادی و ارتقای تولید که اگر اینها را به دست فرزندانی بدهیم که تربیت خوبی نداشته باشند، همه تلاش‌ها را بر باد می‌دهند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اهمیت پرورش نیروی انسانی، اظهارداشت: کودکی تا جوانی بهترین زمان تربیت است و مسجد و مدرسه بهترین مکان برای این مهم به شمار می‌رود که برای تضمین آینده کشور، تامین امنیت و نبود مفاسد بهتر است با هزینه کمتری نسبت به تربیت افراد اقدام کنیم.

وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح امین در مدرسه‌های کشور بیان کرد: یزد و مازندران استان‌های اول و دوم بودند و کاشان سومین نقطه در این زمینه است و از برکات طرح می‌توان به این نکته اشاره کرد که حضور طلاب با وجود اجرای محدود آن موجب شده است تا در آن نقاط دست‌کم جلوی نفوذ فرقه‌ها و جریان‌های انحرافی گرفته شود.

حجت‌الاسلام ملانوری اضافه کرد: ۷۰ خصلت بر اساس سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش باید در دانش‌آموزان نهادینه شود که با استناد به قرآن و سنت ۱۰ مورد اصلی، ۱۲ خصلت فرعی در کنار راهکارهای تحقق آنها از جمله آموزش مبلغان استخراج شده است و از چند سال پیش به صورت محدود اجرا می‌شود.

وی اجرای طرح امین در چهار هزار مدرسه در سطح کشور را یادآور شد و تاکید کرد: امروز این اعتقاد وجود دارد که طرح باید در سطح همه مدرسه‌ها به اجرا درآید.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به هجمه برخی رسانه‌های خارجی و احساس خطر آنها از پیوند حوزه و آموزش و پرورش گفت: مسئولیت حوزه در طرح امین گزینش و تامین طلبه، آموزش آنها به منظور برقراری ارتباط موثر با جامعه هدف و نظارت بر اجرا است که با توجه به مستقل بودن حوزه علمیه خواهران و برادران منطقه کاشان با حدود ۳۰۰ هزار طلبه و بیش از ۳۰۰ مدرسه، ظرفیت خوبی در این زمینه هست و از نظر حوزه مشکلی وجود ندارد.

وی بیان کرد: برای تامین مسائل مالی طرح امین نیز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور در حد بضاعت اقدام کرد اما بر اساس نظر آیت‌الله اعرافی، منابع مالی مورد نیاز از منابع مالی درون استانی، ظرفیت خیران و اوقاف باید تامین شود که با توجه به فرهنگی، مذهبی و ریشه‌دار بودن کاشان کار سختی نیست.

حجت‌الاسلام ملانوری تصریح کرد: این دسته از مبلغان از سوی حوزه علمیه بیمه می‌شوند و نیاز به استخدام ندارند و به صورت ساعتی در مدرسه‌ها فعال خواهند شد.

فرماندار: آمادگی اجرای کامل طرح امین در مدارس کاشان وجود دارد

فرماندار ویژه کاشان نیز در این دیدار گفت: از پیوستن مدرسه‌های این شهرستان به طرح امین استقبال می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد که به بهترین نحو اجرا شود.

علی‌اکبر مرتضایی افزود: به دلیل نوع فضا و ترکیبی که در ساختار کاشان به عنوان دارالمومنین وجود دارد، در کنار موسسه‌هایی که برای ترویج مفاهیم والای قرآن کریم، صحیفه سجادیه و پایتختی نهج البلاغه هست، امید می‌رود حمایت‌های مدیریت حوزه های علمیه از منطقه ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه طرح امین در تعدادی از مدرسه‌های کاشان به صورت آزمایشی اجرا شده است، بیان کرد: فرمانداران و استانداران در این زمینه شان نظارت و هماهنگی دارند و با توافق آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه موظف به تسهیل امور هستیم.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به بار مالی اجرای طرح امین، تصریح کرد: باید نخست نسبت به تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح تمهیدی در نظر گرفته شود.

وی اظهارداشت: این طرح پاسخ به یکی از مسائل مهم کشور است و با اجرای کامل و درست می‌تواند تحولی عظیمی را موجب شود زیرا در نهایت دانش‌آموزان، اولیا، مسجد و مدرسه را بهم پیوند می‌دهد و چنانکه کاشان پیش‌تر الگو بود، می‌تواند همچنان الگو باشد.

۱۹ حوزه علمیه شامل کاشان، نطنز، قمصر، برزک و نراق با پنج هزار و ۷۲۹ نفر طلبه در این منطقه وجود دارد که در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از آنها (زیر نظر مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان) فعال هستند و نزدیک به ۶۳ هزار نفر دانش‌آموز نیز در بیش از ۳۷۰ واحد آموزشی شهرستان کاشان به تحصیل اشتغال دارند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha