فرآیند آموزشی در مدارس ماندگار جریان داشته باشد

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس ماندگار باید کارکرد مدرسه را داشته باشد و فرایند آموزشی در آن ادامه پیدا کند.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش،  محسن حاجی میرزایی عصر چهارشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه بین وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین شهرداری تهران که با حضور علی‌اصغر مونسان، پیروز حناچی و برخی از معاونان وزارت آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی و اعضای شورای شهر تهران به امضا رسید، اظهار داشت: مدرسه یک ساختمان نیست بلکه کانون زندگی، هویت‌ساز، شخصیت ساز، آینده‌ساز و شاخص‌ترین عنصر فرهنگی یک جامعه است.

وی با اشاره به اینکه توجه به مدرسه توجه به آینده یک جامعه است، اظهار کرد: مأموریت داریم تا مدرسه را به‌عنوان کانون حیات و عنصر پویا در زندگی اجتماعی تقویت کنیم.  مدارس ماندگار ویژگی منحصربه‌فردی دارند که این مدارس را به بخشی از تاریخ یک جامعه تبدیل کرده است. زندگی بزرگان و اندیشمندان و صنعتگران جامعه در این مدارس اتفاق افتاده است و خاطرات و خطرات گسترده‌ای در طول تاریخ پیرامون این مدارس وجود داشته است.

حاجی میرزایی ادامه داد: همه ما بهترین دوران و عمیق‌ترین لحظه‌های زندگی خود را در مدرسه تجربه کرده‌ایم و مدرسه تأثیر عمیق و شگرفی در شخصیت هر یک از ما داشته است. بنابراین مأموریت داریم تا این مدارس را مورد توجه قرار دهیم و برای پایداری و ادای حق آن‌ها تلاش کنیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید بابیان اینکه برای تصمیم‌گیری در مورد مدارس ماندگار، بررسی‌های مختلفی انجام و تجربیات جهانی را مرور کردیم، اظهارداشت: بهترین شکل استفاده از این میراث فرهنگی حفظ کارکرد مدارس ماندگار است. مدارس ماندگار باید کارکرد مدرسه را داشته باشد و فرایند آموزشی در آن ادامه پیدا کند؛ بنابراین بر حفظ کارکرد آموزشی مدرسه تأکید داریم.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: مدارس ماندگار جزو میراث فرهنگی تمامی ایرانیان است و همه مردم در این مدارس سهم دارند و نسل‌های آینده باید این مدارس را در اختیار داشته باشند. با این نگاه ایده مدرسه موزه شکل گرفت و مدارس ماندگار به‌طور هم‌زمان دارای کارکردهای آموزشی برای تداوم کارکرد فضا و موزه برای استفاده همه مردم از این فضارا خواهند داشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه افرادی که در این مدارس درس‌خوانده‌اند احساس عمیقی نسبت به این مدارس دارند و این افراد باید بتوانند در حفظ نگهداری این مدارس سهم داشته باشند، گفت: در نقطه آغاز این حرکت هستیم و در تمام استان‌های کشور مدارسی داریم که به‌عنوان میراث فرهنگی ما هستند و باید درب‌های آن را به روی همه مردم باز کرد.

به گزارش ایرنا،  مدارس ماندگار به  واحدهای آموزشی  با بنای تاریخی حداقل پنجاه ساله گفته می‌شود که دارای استحکام کافی برای انجام فعالیت‌های مدرسه است. این مدارس  در فرآیند مشخص براساس ضوابط خاص با تأیید شورای‌عالی آموزش‌وپرورش، به‌عنوان مدارس ماندگار شناخته شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =