جریمه بیش از ۱۶۲ میلیارد ریالی یک شرکت فعال حوزه فولاد در مرند

تبریز - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: یک شرکت عرضه کننده خارج از شبکه ورق فولادی به پرداخت ۱۶۲میلیارد و ۳۴۹ میلیون ریال جریمه در مرند محکوم شد.

سیداحد یوزباشی، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این شرکت اقدام به گرانفروشی به میزان بیش از ۸۱ میلیارد و ۱۷۴ میلیون ریال انواع لوله سیاه و گالوانیزه و عرضه خارج از شبکه ورق فولادی به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۸۹۳ میلیون ریال کرده بود.

وی مجموع تخلف این شرکت را بیش از ۸۶ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: اداره تعزیرات حکومتی شهرستان مرند از بابت گرانفروشی لوله ها، شرکت متخلف را به پرداخت ۲ برابر ارزش کالا ( ۱۶۲میلیارد و ۳۴۹ میلیون ریال)  جزای نقدی در حق صندوق دولت و قطع سهمیه ورق فولادی به مدت سه ماه محکوم کرده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه رای صادره قطعی نبوده و با اعتراض متهمان قابلیت رسیدگی در شعب تجدیدنظر را دارد، گفت: پرونده تخلف این شرکت براساس گزارش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و در پی بررسی اوراق و فاکتورهای فروش مربوط به لوله سیاه و گالوانیزه و عرضه ورق فولادی سهمیه ای تشکیل شده است.

یوزباشی، ادامه داد: پس از تشکیل پرونده تخلف برای این شرکت، پرونده جهت رسیدگی به شعبه تعزیرات حکومتی مرند ارسال و شعبه نیز به لحاظ جلوگیری از تضییع حقوق متهم بنا به اظهارات وی، مستندات ارائه شده را برای بررسی مجدد به سازمان صمت استان ارسال کرده است.

وی یادآوری کرد: شعبه تعزیرات حکومتی مرند پس از حصول پاسخ، تخلف انتسابی را محرز دانسته و ختم رسیدگی را  اعلام و مبادرت به صدور رای کرده است.

شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha