هدف مدرسه بازی‌سازان ارتقا سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان است

تهران-ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف مدرسه بازی‌سازان فردا ارتقای دانش و سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان با استفاده از بازی‌های رایانه‌ای ، کشف استعدادها و آموزش و تربیت با رویکرد عدالت بخشی است.

علیرضا کاظمی در آیین افتتاح مدرسه بازیسازان فردا اظهار کرد: بهترین جا برای سرمایه گذاری آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت است؛ بازی‌های رایانه ای از منظرهای ارتباط با تکنولوژی با علم دنیا و جذابیت برای بچه‌ها و نقش خود در تربیت موثر هستند لذا امروز این موضوع مانند یک بازی صرف دیده نمی‌شود بلکه بازی ، ابزاری برای تربیت است.

وی افزود: علاقه دانش‌آموزان و کودکان به بازی مهم است هیچ چیز برای یک کودک بهتر از بازی نیست؛ بازی تاثیر زیادی بر روح و روان دانش‌آموز دارد اکنون که شرایط باعث شده بسیاری از فعالیت‌های گروهی و حضوری وجود نداشته باشد این بازی‌ها می‌توانند نقش اول را برای پر کردن خلاهای تربیتی در فضای آموزشی کشور ایفا کنند.

دبیرخانه این کار در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران است

به گزارش روز سه شنبه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز در این آیین گفت: آموزش و پرورش با داشتن بالاترین تعداد نیروهای ماهر و متخصص در حوزه سواد رسانه ای طرفیت خوبی دارد تا بتواند با کمک همکاران در انستیتو بازی‌های رایانه ای افراد ماهر را وارد بازار کار کند.

علی رمضانی افزود: پس از یک سال تلاش شبانه روزی دو مجموعه اداره کل فرهنگی هنری و انستیتو بازی های رایانه ای این آیین برگزار شد امروز بازی‌های رایانه ای یکی از نیازهای جدی بچه‌هاست که اگر آموزش و پرورش وارد این موضوع نشود آسیب شدیدی این وزارتخانه را تهدید می‌کند.

رمضانی با بیان اینکه نگاه تربیتی مجموعه بازی سازان فردا به این موضوع بسیار خوب است، عنوان کرد که دبیرخانه این کار در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران است.

تربیت نیروی انسانی متخصص در صنعت بازی‌های رایانه‌ ای

سیدصادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ ای نیز در این آیین گفت: در مجموعه بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای متولی حمایت، نظارت و سیاستگذاری در حوزه زیست بوم بازی‌های دیجیتال هستیم. در کشور اسناد بالادستی در این حوزه زیاد داریم؛ یکی از موارد پرتکرار، تربیت نیروی انسانی متخصص در این صنعت است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد در یک دهه اخیر سرانه مصرف هر ایرانی از بازی رایانه ای ۳۱ دقیقه و  برای بازیکنان ۹۳ دقیقه است. این نشان می‌دهد این مجموعه به عنوان یک رسانه مهم دیده شده است؛ از تعداد مخاطبان تا اثرات فرهنگی تربیتی اهمیت مساله را نشان می‌دهد.

پژمان با اشاره به اینکه ما دو ماموریت داریم؛ بارگذاری آموزش و انتقال سواد بازی در این کانال، درباره توام شدن بازی و آموزش گفت: این موضوع برای ما اهمیت دارد که بچه‌ها هدفمند در بازی آموزش ببینند. کرونا باعث شد این موضوع تسریع بخشیده شود. امروز در یک کانال مربوط به موضوع بازی رایانه ای با حضور ۴۰ هزار نفر اهمیت این مساله بیشتر دیده می‌شود، تولیداتی در این کانال بارگذاری خواهد شد که با همکاری معاونت پرورشی اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایرنا،  آیین افتتاح «مدرسه بازی سازان فردا» بعدازظهر امروز ۲۷ آبان  برگزار و همزمان از کانال پرورشی و فرهنگی شبکه شاد پخش شد.

در این آیین از پوستر مدرسه بازی‌سازان فردا رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =