۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۴۰
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 84112258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم ایرانی "پایین ترین طبقه"  برنده تندیس زرین جشنواره  چین شد

پکن-ایرنا-فیلم کوتاه ایرانی «پایین ترین طبقه» ساخته «امیدرضا خیرخواه»برنده تندیس زرین بخش بین المللی جشنواره بین المللی میکروفیلم شهر « لین چانگ » چین شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن، هشتمین جشنواره ی میکرو فیلم «لین چانگ» که از یک هفته قبل آغاز بکار کرد، از مهمترین فعالیت های فیلم و سینما در استان « یون نن » در جنوب غرب چین محسوب می شود.

در این جشنواره فیلم های متعددی از چین و دیگر کشورهای خارجی به بخش دبیر خانه جشنواره ارسال شده بود و با همت رایزنی فرهنگی و مساعدت اداره کل همکاری های فرهنگی وامور ایرانیان هشت فیلم کوتاه از ایران نیز در این جشنواره شرکت کرد.

بر همین اساس فیلم "پایین ترین طبقه " ساخته ی امید رضا خیرخواه از سوی داوران جشنواره به عنوان بهترین اثر بین المللی انتخاب شد و تندیس زرین بخش بین المللی را به خود اختصاص داد .

مسوولان این جشنواره ضمن ستایش فیلم های ایرانی از مشارکت جمهوری اسلامی ایران و ارسال فیلم ها به این جشنواره تقدیر کردند ضمن آنکه در بخش بین الملل فیلم هایی از کشورهای فرانسه ،ایرلند، تاجیکستان ،روسیه و قزاقستان شرکت کرده بودند و برخی از کشورها به صورت مشترک تندیس زرین را به خود اختصاص دادند.

شهر «لین چانگ» در استان «یون نن» واقع است و در منطقه ای بسیار سرسبز وزیبا قراردارد فاصله ی پروازی پکن تا این شهر چهار ساعت ونیم است .این شهر از شهرهایی است که به زراعت چای در گونه های مختلف شهرت دارد. 

شهرداری این شهر با همراهی برخی از نهادهای فرهنگی از جمله تلوزیون چین از هشت سال پیش اقدام به برگزاری این جشنواره میکرو فیلم کرده اند و جشنواره در سطحی بسیار مطلوب و قوی برگزار می شود. 

رایزنی فرهنگی دومین سال است که در این جشنواره شرکت می کند . در جریان برگزاری جشنواره که از روز ۱۷ آبان شروع به کار کرده بود، برنامه های گوناگونی با حضور هنرمندان سراسر چین برگزار شد وحضور پرشمار میهمانان خارجی در این جشنواره نیز بیانگر اهتمام چین به بین المللی سازی فعالیت های هنری و فرهنگی بویژه فیلم است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha