بازماندگان از تحصیل در خراسان جنوبی با حمایت خیرین جذب می‌شوند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش استان و موسسه خیریه دارالاکرام خبر داد و گفت: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، همگرایی و هم‌افزایی در اجرای طرح آبا (آشتی با آموزش) برای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل است.

محمدعلی واقعی روز دوشنبه در دیدار «مصطفی میراحمدی زاده» مدیرعامل موسسه خیریه و عام‌المنفعه دارالاکرام در بیرجند افزود: دستیابی به اهداف مشترک، گردآوری توانایی‌ها و ظرفیت‌های مختلف در کنار هم برای اجرا و تحقق اهداف سند تحول بنیادین از دیگر اهداف امضای تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش خراسان جنوبی و این موسسه خیریه است.

وی هدف‌گذاری طرح آبا را جذب حداکثری بازماندگان از تحصیل و ارتقای نرخ پوشش تحصیلی افراد لازم‌التعلیم عنوان کرد و گفت: با اهتمام ویژه خیرین استفاده از ظرفیت‌های موسسات خیریه، از طریق مدارس آموزش از راه دور مجری و تجهیزات آموزش‌های الکترونیکی محقق خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای تعمیم و بسط عدالت و بهره‌مندی از فرصت‌ها و امکانات تعلیم و تربیت با کیفیت به‌ویژه در مناطق محروم و مرزی، روستاها و حاشیه شهرها و عشایری، طرح آبا (آشتی با آموزش) با هدف پوشش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و بازگرداندن آنها به چرخه تحصیل آغاز شد.

وی با بیان اینکه حتی یک استعداد از میان میلیون‌ها استعداد در آموزش و پرورش نباید هدر برود گفت: موسسه خیریه و عام‌المنفعه دارالاکرام در مدت ۱۸ سال فعالیت ارزشمند خود گام‌های بلند و موثری را در اعطای بورسیه تحصیلی به دانش‌آموزان محروم تا اخذ مدرک دیپلم، نظارت درسی به منظور تعمیق بخشی به فعالیت‌های آموزشی و معیشت دانش‌آموزان محروم و آسیب‌دیده از کرونا برداشته است.

واقعی افزود: شناسنامه‌ای برای استان تهیه و دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی شده‌اند که اطلاعات آن را در اختیار موسسه خیریه قرار می‌گیرد.

وی گفت: سه کلاس اقماری استان با مشارکت موسسه دارالاکرام تجهیز می‌شود و اولین کلاس تجهیز شده اقماری با مشارکت این موسسه در آذر ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به خدمات و نقش خیرین در حوزه آموزش تصریح کرد: خیرین و نیک‌اندیشان همیشه یاری‌دهنده آموزش ‌و پرورش بوده و با حضور آنان می‌توان به جلب مشارکت‌های مردمی به معنای واقعی کلمه امیدوار بود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و ۱۲ منطقه آموزشی دارد و حدود ۱۷۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۷۳۴ آموزشگاه این استان تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha