درگذشت مادر شهیدان رضازاده و چند خبر کوتاه از استان اصفهان

کاشان- ایرنا- درگذشت مادر شهیدان رضازاده، راه‌اندازی سیستم پکس در بیمارستان اردستان، کشف دام قاچاق به ارزش بیش از نیم میلیارد ریال، پلمب یک باشگاه ورزشی، تصادف سواری و موتورسیکلت با سه مصدوم از جمله خبرهای کوتاه روز یکشنبه در نقاط مختلف استان اصفهان بود.

کاشان

به گزارش ایرنا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: حاجیه خانم حشمت باقرزاده زارعی، مادر شهیدان رضازاده لواف در سن ۷۸ سالگی به دیدار معبود شتافت.

سرهنگ کریم اکبری در این زمینه بیان کرد: مراسم تشییع و خاک‌سپاری مادر مکرم شهیدان جواد و مرتضی رضازاده لواف، امروز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آرامستان دارالسلام گلابچی کاشان برگزار شد.

وی یادآور شد: جواد رضازاده لواف که سال ۴۵ در کاشان به دنیا آمد، با عضویت در بسیج عازم جبهه شد و سال ۱۳۶۰ در عملیات مولای متقیان حضرت علی(ع) در تنگه چزابه به شهادت رسید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان افزود: مرتضی رضازاده لواف هم که متولد ۱۳۴۹ در کاشان به دنیا آمد، کارگر کارخانه بود که به عنوان بسیجی عازم جبهه شد و سال ۱۳۶۷ در فاو عراق به درجه والای شهادت نایل آمد.

***

فرمانده انتظامی کاشان از کشف ۱۴۲ راس دام زنده قاچاق به ارزش بیش از نیم میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین بساطی با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری مشکات با همکاری عوامل بسیج، در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور ورودی کاشان به ۲ دستگاه کامیون بنز، ۲ دستگاه وانت نیسان و یک دستگاه وانت پیکان مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها تعداد ۱۴۲ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز قانونی حمل، کشف کردند که بر اساس نظر کارشناسان ارزش ریالی این محموله به بیش از نیم میلیارد ریال می‌رسد.

فرمانده انتظامی کاشان با اشاره به دستگیری پنج نفر متهم و توقیف خودروهای حامل دام قاچاق، بیان کرد: دام‌های کشف شده برای توزیع در بازار تحویل مراجع ذی‌ربط شده است.

وی در ادامه از مردم خواست تا با گزارش‌های به هنگام در مورد فعالیت افراد سودجو در زمینه قاچاق از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰، پلیس را در مبارزه با این پدیده همراهی کنند.

***

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: سه نفر در پی برخورد ۲ دستگاه خودروی پراید و پژو ۲۰۷ و یک دستگاه موتورسیکلت مصدوم شدند.

روح‌الله فدائی تشریح کرد: تیم امداد و نجات ایستگاه شماره ۲ در پی دریافت گزارشی از یک حادثه رانندگی و لزوم امدادرسانی در کنار نیروهای فوریت‌های پزشکی کاشان در محل حضور یافتند.

وی افزود: آتش‌نشانان با حضور در محل وقوع حادثه در شهرک امیرالمومنین کاشان نسبت به ایمنی محل و خروج راننده محبوس پراید از داخل خودرو اقدام کردند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اردستان

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان از راه‌اندازی سیستم پکس برای نخستین بار در این بیمارستان خبر داد.

مرتضی کفیل در این زمینه تشریح کرد: سیستم پکس، نرم‌افزاری برای بایگانی و بازیابی تصاویر پزشکی از جمله تصاویر سی‌تی‌اسکن، رادیولوژی و ام‌ارآی را در هر مکانی از بیمارستان که سیستم ارتباط با اینترنت و کامپیوتر (HIS) برقرار باشد، فراهم می‌کند.

وی افزود: تصاویر رادیولوژی و سی‌تی‌اسکن بیماران که بر روی لوح فشرده ثبت شده و در اختیار آنها قرار می‌گیرد، با بهره‌گیری از این سیستم در همه نقاط دنیا قابل ارسال و بازبینی خواهد بود.

شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر ۴۲ هزار نفر، در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

آران و بیدگل

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: یک باشگاه ورزشی در شهر ابوزیدآباد از توابع این شهرستان به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی پلمب شده است.

فاطمه شیروانی‌زاده در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: هیات‌ها، باشگاه‌های ورزشی و واحدهای صنفی شهرستان ملزم به رعایت مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستند و در صورت مشاهده تخلفی، برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: کوچک‌ترین چشم‌پوشی وجود نخواهد داشت و کم‌ترین برخورد با واحدهای متخلف، پلمب است که بر این اساس انتظار می‌رود واحدهای صنفی، صنایع و تشکل‌ها نسبت به رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقدام کنند.

افزون بر سه هزار واحد صنفی در آران و بیدگل فعالیت دارند که بیش از ۵۰ واحد صنفی تا کنون بر اساس مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا و به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی پلمب شدند.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha