۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 2100
کد خبر: 84111155
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علمای فارس درگذشت مسوول دفتر مراجع تقلید در شیراز را تسلیت گفتند

شیراز-ایرنا- استاندار فارس و علما و روحانیون این استان در پیام‌هایی جداگانه درگذشت مسوول دفتر مراجع تقلید حضرات آیات مکارم شیرازی و سیستانی در شیراز را تسلیت گفتند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدحسین علیشاهی عضو جامعه روحانیت شیراز و مسئول دفتر آیات عظام سیستانی و مکارم شیرازی در شیراز، شب ۲۳ آبانماه بر اثر بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت.

آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز روز یکشنبه  در پیامی ابراز داشت: " استماع خبر ارتحال جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمد حسین علیشاهی (طاب ثراه)، موجب تأثر و تألم خاطر گردید، فقدان این چهره محبوب، مخلص و متدین که سالیان متمادی مسئولیت دفاتر حضرات آیات عظام آقایان مکارم شیرازی و سیستانی دامت برکاتهما را در استان فارس عهده دار بودند و طی عمر پر برکت خود خدمات ارزشمندی را به حوزه علمیه استان داشته اند.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس نیز در پیام تسلیت جداگانه‌ای با بیان این‌که این عالم دینی سالیان متمادی در مدارس علمیه فارس و مسئول دفتر آیت الله سیستانی و آیت الله مکارم شیرازی، صادقانه خدمت نمود، تصریح کرد: اینجانب ضایعه درگذشت آن عالم به خداپیوسته را خدمت بیت محترم ایشان، مردم شریف فارس به ویژه مردم عزیز شهرستان استهبان و همچنین مدارس علمیه و شاگردان و ارادتمندان ایشان، تسلیت عرض می‌کنم و علّو درجات ایشان را از خداوند متعال خواهانم.

  آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب، عضو مجلس خبرگان رهبری نیز با تسلیت این ضایعه در پیامی ابراز داشت: این عالم جلیل القدر چهره ای موجّه و مورد تکریم حوزه‌های علمیه و مردم متدین و قدرشناس بودند. مسئولیت دفاتر و نمایندگی مراجع معظم تقلید ، آیات عظام مکارم شیرازی و سیستانی (دامة برکاتهما) بخشی از خدمات ارزشمند آن فقید سعید در مسیر تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بوده است.

همچنین حجت الاسلام سید محی الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز، حجت الاسلام علیرضا حدائق مسئول مدارس علمیه منصوریه، خاتم الانبیا، مولی الموحدین و مدیرعامل بنیاد مهدویت فارس و حجت الاسلام حسین ملک مکان مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس نیز در پیام هایی این ضایعه را تسلیت گفتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها