برنامه های درسی با آموزه های علوم شناختی بهسازی می شود

تهران- ایرنا- ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور تفاهم نامه ای را با هدف گسترش همکاری های علمی- آموزشی و استفاده از آموزه های علوم شناختی در بهسازی برنامه های درسی امضا کردند.

به گزارش روز یکشنبه ستادتوسعه علوم شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری،  این تفاهم نامه با حضور حسن ملکی رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور و مجید نیلی احمدآبادی دبیر ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی به امضا رسید و اسناد آن میان این دو نهاد مبادله شد.

دبیر ستاد توسعه علوم شناختی در این مراسم به رسالت این ستاد برای ارتقای سرمایه شناختی آحاد مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: توجه به کودکان و نوجوانان و توسعه توانمندی های شناختی آنان یکی از اهداف و سیاست های این ستاد است و انعقاد این یادداشت همکاری نیز در جهت تحقق این برنامه صورت می گیرد.

نیلی احمد آبادی افزود: امید است از طریق هم افزایی نیروها و بکارگیری تخصص دو جانبه در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی، زمینه بالندگی قابلیت ها و ظرفیت های شناختی کودکان و نوجوانان فراهم  و با ایجاد بسترهای لازم ضمن تقویت توانمندی های شناختی کودکان و نوجوانان از بروز افت کارکردهای شناختی در میان آنان جلوگیری شود.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور نیز در این مراسم با یادآوری پیچیده بودن ماهیت تربیت، استفاده از یافته های علوم مختلف  بویژه دانش شناختی را برای غنی سازی حوزه نظر و عمل در تعلیم و تربیت اقدامی ضروری دانست.

ملکی همچنین خواستار بهره گیری از دانش و تخصص و توانمندی های ستاد توسعه علوم شناختی در بهبود امر تعلیم و تربیت شد.

 در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری میان ستاد توسعه علوم شناختی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی،  محمدتقی جغتایی مشاور عالی این ستاد درامور آموزش و نیز جمعی از معاونین و مشاوران سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =