افزون بر۷۵ درصد واحدهای صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

شهرکرد- ایرنا- معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش میزان شیوع ویروس کرونا گفت: هم‌اکنون بین ۷۵ تا ۸۵ درصد واحدی‌های صنفی این استان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند.

بیژن بهرامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از ابتدای اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون، با بررسی‌های انجام شده از سوی گروه‌های بازرسی مشخص شد ۷۵ تا ۸۵ درصد واحدی‌های صنفی استفاده از ماسک و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را انجام می‌دهند.

وی افزود:با توجه به لزوم تعطیلی گروه شغلی۲ از ساعت ۱۸ هر روز در زمان اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی، روزانه از ساعت ۱۷:۵۰ گروه‌های بازرسی با عضویت سازمان صنعت، معدن و تجارت، فرمانداری، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت و اماکن نیروی انتظامی در بازار حضور می‌یابند و تذکر لازم را برای تعطیلی به‌ موقع واحدهای صنفی اعلام می‌کنند.

بهرامی تصریح کرد:در این مدت هشت پرونده مربوط به متخلفان واحدهای صنفی در خصوص نوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تشکیل و به اداره‌کل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری ارائه شده است.

وی یادآور شد:علاوه بر اطلاع‌رسانی گسترده مبنی بر چگونگی اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مرتبط با ویروس کرونا در استان و لزوم تعطیلی گروه شغلی۲ از ساعت ۱۸ ، متاسفانه فعالان برخی واحدهای صنفی از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، که البته قابل قبول نیست.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هشت هزار و ۱۳۴ بازرسی از اصناف استان انجام شد، که از این تعداد چهار هزار و ۷۱۵ مورد مختص شهرستان شهرکرد است.

وی گفت:به‌ دنبال این تعداد بازدید ۴۵۶ پرونده تخلف در زمینه گران‌فروشی، کم‌فروشی، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی صادر شد، که ارزش ریالی مربوط به موارد گران‌فروشی و کم‌فروشی این پرونده‌ها ۲۶۸ میلیون و ۴۲۷ هزار ریال بوده است.

بهرامی تاکید کرد: در این بازرسی‌ها ۵۸ واحدی صنفی فقط از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری پلمب شد و به طور یقین تعداد پلمب واحدهای متخلف در سطح استان از سوی گروه‌های مشترک بازرسی بیشتر است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها همچنین ۲هزار و ۴۹۰ مورد تذکر کتبی و شفاهی برای واحدهای صنفی استان صادر و از متخلفان تعهد گرفته شده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۶۷۵ مورد بازرسی از کارخانه‌های استان، از سوی گروه‌های مشترک بازرسی با عضویت این سازمان، مرکز بهداشت و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد که ۲۷۱ مورد مختص شهرستان شهرکرد است.

وی یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نظارت بر بازار و استفاده از مواد شوینده، ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی را در دوران اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مرتبط با ویروس کرونا تشدید کرده است.

بهرامی اظهار داشت: هم‌اکنون هیچ‌گونه کمبود ماسک سه‌لایه در استان وجود ندارد و آمادگی معرفی متقاضیان به واحدهای تولیدی برای دریافت ماسک با قیمت مصوب دولتی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت بحرانی و خاکستری شیوع کرونا قرار دارند.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha