طرح کوله کتاب در مناطق محروم سراوان اجرا شد

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان گفت: طرح کوله کتاب همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی توسط نیروهای هلال احمر در نقاط محروم و روستایی شهرستان سراوان اجرا شد.

علیرضا میربهاءالدین روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طرح کوله کتاب از سال ۹۵ در مناطق روستایی که امکان تجهیز کتابخانه وجود نداشت آغاز شد و به همت خانه هلال بم پشت امسال در روستاهای بلبل، مودگلی، بورویی و عزت آباد بخش بم پشت اجرایی شده است.
وی افزود: جمعیت هلال احمر سراوان در بخش بم پشت دارای چهار کوله کتاب است که در هر کوله ۱۰۰ کتاب با موضوعات مختلف همچون خانه‌داری، آشپزی، داستانی، تاریخی و سلامت قرار دارد و پس از استفاده روستاییان از کتاب‌ها کوله به روستای همجوار منتقل و کوله جدید جایگزین می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌وبلوچستان هدف از اجرای این طرح را گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق محروم و مرزی دانست و افزود: طرح کوله کتاب با همکاری انجمن حامی و جمعیت هلال احمر سراوان در دورترین روستاهای مرزی این شهرستان و بخش بم پشت شروع به فعالیت کردند.
وی بیان کرد: با توجه به علاقه و استقبال کودکان و اهالی روستاها کوله‌های کتاب در بخش بم پشت افزایش می‌یابند تا بتوانیم روستاهای بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.
میربهاءالدین اظهارداشت: با تلاش‌های خانه هلال بم پشت و استقبال کودکان، کتابخانه این خانه هلال تجهیز و بزودی افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایرنا سراوان از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۳۴۳ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha