مدیرکل ارشاد همدان بر پیگیری و رفع مشکلات صنعت چاپ استان تاکید کرد

همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به مشکلات اقتصادی صنعت چاپ استان گفت: معافیت مالیاتی، ارزش افزوده و تسهیلات ارزان قیمت برخی از خواسته‌های فعالان این عرصه است که برای تحقق آنها تلاش می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، "احمدرضا احسانی" روز پنجشنبه در آیین تجلیل از فعالان صنعت چاپ همدان اظهار داشت: فعالان عرصه چاپ با وجود مشکلات فراوان اقتصادی پای کار ایستاده و دلسوزانه چراغ واحد تولیدی خود را روشن نگه داشته‌اند که این همت و تلاش شایسته قدردانی است.

او با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از بیماری کرونا گفت: فعالان صنف فرهنگی دچار خسارت و زیان های بسیار شده‌اند که امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات آنها را رفع کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: سود و ارزش افزوده در مشاغل فرهنگی پایین است و بدون یارانه و کمک های دولتی قادر به ادامه فعالیت نیستند.

احسانی از صنعت چاپ به عنوان یکی از زیرساختهای مهم توسعه فرهنگی یاد کرد و افزود: این صنعت مادر با بیشتر مولفه های فرهنگی مانند نشر کتاب، اطلاع رسانی و مطبوعات ارتباط مستقیم دارد و نیازمند حمایت ویژه است.

او به تقویت توان اتحادیه چاپخانه داران تاکید کرد و گفت: از ظرفیت اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان برای تقویت این صنف باید استفاده کنیم تا گره گشای برخی از مشکلات باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به ظرفیت خوب همدان در زمینه چاپ افزود: در برخی موارد خلاهای قانونی وجود دارد که نیازمند بازنگری است.

احسانی با اشاره به پرداخت تسهیلات کرونا به تعدادی از فعالان عرصه فرهنگ و هنری استان یادآوری کرد که این تسهیلات با سود ۱۲ درصد پرداخت شد و مورد اقبال همه قرار نگرفت.

او از انعقاد تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صندوق کارآفرینی امید خبر داد و گفت: به زودی تسهیلات ارزان قیمت از محل این تفاهنامه به صنوف فرهنگی استان به ویژه صنایع چاپ و نشر پرداخت می‌شود.

در این آیین که با حضور جمعی از چاپخانه داران و فعالان فرهنگی برگزار شد  از برترین های صنعت چاپ استان همدان تجلیل بعمل آمد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha