۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84106497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سایه انتخابات زودهنگام بر سر رژیم صهیونیستی

۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۵۱
کد خبر: 84106497
سایه انتخابات زودهنگام بر سر رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه اختلاف‌های سیاسی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، تهیدید کرد که به زودی با بیرون آمدن از ائتلاف حاکم انتخابات زودهنگام پارلمان رژیم صهیونیستی را رقم خواهد زد.

یک منبع نزدیک به گانتس سه شنبه شب به روزنامه جروزالم پست گفت که گانتس در دیدار بعدی با نتانیاهو به رهبر حزب لیکود اعلام خواهد کرد که همکاری سیاسی آنها پایان خواهد یافت.  

نتانیاهو و گانتس روز گذشته هر دو در صحن پارلمان برای تصویب طرح سازش بحرین با رژیم صهیونیستی حاضر بودند اما به هنگام عبور از کنار یکدیگر واکنش سردی به هم داشتند.

گانتس سه شنبه شب با اشاره به اینکه زمان زیادی برای تصمیم گیری او باقی نمانده، گفت که برای ممانعت از انتخابات نیاز به یک کابینه کاربردی و بودجه است اگر این شرایط به وجود نیاید نیاز به انتخابات هست.

گانتس دیشب در میان سخنرانی نتانیاهو در صحن پارلمان خطاب به وی بیان داشت که زمان برای جلوگیری از یک بحران سیاسی در حال اتمام است "پس کاری را انجام بده" که درست است.

همچنین یائیر لاپید رهبر مخالفان حزب حاکم در واکنش به هشدار وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به نخست وزیر این رژیم در مورد اینکه "وی در حال ارتکاب جنایت علیه اقتصاد" است، از گانتس خواست تا کاری را انجام دهد.

نفتالی بنت رهبر حزب یمینا نیز در مصاحبه با رادیو کان از دیدار با گانتس خبر داد اما همکاری با وی در کابینه فعلی را رد کرد.

بنت گفت: من مخالف انتخابات بودم چون برای اسرائیل بد است اما بعد پی بردم شرایط بد است و ترجیح برگزاری یک انتخابات برای تشکیل کابینه جدید است.

اختلافات در میان گروه‌های سیاسی رژیم صهیونیستی تا حدی عمیق شده است که آینده‌ای را برای تشکیل یک کابینه پایدار برای صهیونیست‌ها نمی‌توان متصور شد زیرا هیچ ائتلافی قادر به کسب اکثریت برای تشکیل کابینه در انتخابات احتمالی آینده نخواهد بود. این موضوع در برخی رسانه‌ها مطرح شده است که در صورت برگزاری انتخابات احتمالی شکل گیری ائتلاف گانتس، لاپید و بنت یک گزینه برای سرنگونی نتانیاهو می‌تواند باشد.

تسوی هاوزر و یوعز هندل دو نماینده حزب تازه تاسیس درخ ارتز که از حزب آبی‌سفید به رهبری گانتس جدا شدند قرار است در انتخابات بعدی به حزب یمینا تحت رهبری بنت اضافه شوند؛ آنها در صحن پارلمان اعلام کردند که انتخابات در راه است.   

رهبران حزب لیکود و آبی‌سفید از زمان آغاز به کار کابینه رژیم صهیونیستی از ۸ ماه گذشته اختلافات بسیاری را تجربه کردند اما این اواخر درگیری بر سر تصویب لایحه بودجه آنها را به آخر خطر رسانده است. در توافق تشکیل کابینه قید شده که لایحه بودجه باید دو ساله تصویب شود اما لیکود اصرار بر تصویب یک ساله بودجه سال ۲۰۲۱ را دارد. گانتس نیز تهدید به برگزاری انتخابات یا تشکیل یک دولت جدید با اعضای فعلی پارلمان کرده است که گزینه دوم با توجه به جناح بندی‌های صورت گرفته در پارلمان فعلی به نظر راه به جایی نخواهد برد.

روزنامه اسرائیل هیوم نزدیک به نتانیاهو روز سه شنبه گزارش داد که نخست وزیر قصد مصالحه بر سر لایحه بودجه را ندارد. این روزنامه تحت عنوان "کمپین (انتخاباتی) ۲۰۲۱ آغاز شده است" نوشت که نتانیاهو ترجیح می دهد که کنست منحل و انتخابات در ماه مارس آغاز شود اما وی آمادگی این اتفاق در ماه دسامبر را نیز دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha