حقوقدانان کرمانشاهی زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد می‌کنند

کرمانشاه- ایرنا- سازمان بسیج حقوقدانان کرمانشاه براساس تفاهم‌نامه‌ای که با اداره‌کل زندان‌های استان امضاء کرده است، علاوه بر ارایه خدمات تخصصی حقوقی، زندانیان جرایم غیرعمد را هم آزاد می‌کند.

رییس بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در اجرای رزمایش‌های مومنانه افزود: در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری، مرحله سوم این رزمایش در قالب آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد آغاز می‌شود.

رسول بهرامی‌پور، آغاز این رزمایش را همزمان با شروع هفته بسیج عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم تا پایان سال جاری در همه شهرستان‌های استان ۲ مرحله آزادسازی زندانیان را انجام دهیم و در این خصوص هم از همه خیرین تقاضا داریم در این کار خیر ما را یاری کنند.

وی بر ارایه خدمات حقوقی و قضایی رایگان به افراد نیازمند تاکید کرد و افزود: حقوقدانان بسیجی در این نهضت خدمات‌رسانی، زندانیان جرایم غیرعمد را در اولویت خود قرار می‌دهند تا بتوانند بخشی از مشکلات آنها را حل کنند.

بهرامی‌پور، با اشاره به اینکه مفاد این تفاهم‌نامه از ۲۰ آبان ۹۹ قابل اجرا است، گفت: اجرای طرح های علمی، پژوهشی موردنیاز زندان توسط حقوق دانان بسیجی، اجرای بازدیدهای علمی و آموزشی مشترک، برگزاری همایش های مشترک حقوقی و قضایی با نگرش کاهش آسیب های اجتماعی زندانیان، اجرای طرح آموزش همگانی حقوق و مشاوره حقوقی تخصصی رایگان برای زندانیان، نهضت کمک مؤمنانه با رویکرد آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و ارایه خدمات تخصصی مشاوره حقوقی و وکالت رایگان به زندانیان جرایم غیرعمد، بخشی از مفاد این تفاهم‌نامه است.

سرخط اخبار استان‌ها