مسابقه‌ای برای ایران‌شناسی

تهران- ایرنا- «مسابقۀ ایران» که این شب‌ها شاهد پخش فصل دوم آن هستیم با هدف ایران‌شناسی و آشنایی با مسائل و مفاخر کشور ساخته شده است.

مسابقه ایران که این شبها شاهد فصل دوم آن هستیم با هدف ایران شناسی و آشنایی با مسائل و مفاخر کشور ساخته شده است؛ پس از فصل اول این مسابقه که در ۶۰ قسمت روی آنتن رفت، در فصل دوم هم همان رویکرد سابق را در پیش گرفته است.
این مسابقه با هدف ایرانشناسی طراحی شده و نخستین مسابقه تلویزیونی است که تمام سوالات آن درباره ایران است. شعار ایران را با ایران بشناسیم به عنوان شعار این مسابقه تلویزیونی انتخاب شده است.

شرط اصلی حضور در برنامه، ثبت نام در اپلیکیشن رایگان و مطالعه سوالات است که با هدف ارتقای دانش عمومی مردمط درباره ایران طراحی شده است. افرادی که در مرحله اول و از طریق اپلیکیشن در سنجش اطلاعات امتیاز لازم را کسب کنند در گروههای ۵ نفره در مسابقه تلویزیونی با یکدیگر رقابت می کنند
شعار ایران را با ایران بشناسیم بعنوان شعار این مسابقه تلویزیونی انتخاب شده است.

مسابقه‌ای با طراحی درست

سعید شیخ زاده مجری جدید این برنامه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا و در اشاره به نکات قابل توجه درباره این برنامه بیان کرد: این مسابقه بسیار حساب شده است و طراحی بسیار حرفه ای و درستی دارد؛ ضمن این که بسیار خوب پرداخت شده است به صورتی که این برجستگی را می توان در دکور خوب این برنامه دید.

به نظرم جا دارد که این مسابقه ارتقا پیدا کند و در آینده بتوانیم در فصل های بعدی آن را بهبود بخشیده و پس از حذف کرونا تماشاچیان را هم در فضا و صحنه مسابقه بیاوریم و هیجان آن را چند برابر کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که این چندمین تجربه اجرا است که در یک مسابقه تلویزیونی دارد، یادآور شد: به لحاظ تعداد نمی دانم این چندمین تجربه اجرای من  است اما سالها سابقه اجرا مسابقه و برنامه های گفتمان دارم و حالا به برنامه ایران رسیده ایم.

وی افزود: قبل از برنامه ایران من برنامه شگفت انگیزان را داشتم که یک برنامه ویژه گفتگو با نوجوانانی بود که استعداد درخشان دارند و قبل از آن برنامه مکث بود و مسابقه نما به نما که فکر می کنم حدود چهار سال تجربه مسابقه را داشته ام و جلو آمده ام.

هدف مسابقه ایران شناساندن ایران است

شیخ زاده هدف اصلی ماسبقه ایران را معرفی ایران عنوان کرد و گفت: هدف اصلی این برنامه شناساندن ایران به ایرانیان است؛ یعنی اگر به شرکت کنندگان دقت کنید 5نفر هستند که هر گروه ممکن است از شهرهای مختلف ایران باشند و ممکن است از یک شهر باشند.

هرکسی که در برنامه می آید ممکن است از بخشی از شهر خود و از صنایع دستی، جغرافیا و غذاها و سنتش در این برنامه برای بینندگان بگوید. در نتیجه اصلی ترین هدف ما در این مسابقه شناساندن ایران است و سوالات به صورتی طراحی شده است که این شناخت افزایش یابد.

وی در مورد اجرای برنامه و اطلاعاتی که در این اجرا با خود دارد، تصریح کرد: من در مورد ایران و شناختن آن علاقمندی شخصی بسیاری دارم؛ ضمن این که اهل گردش و سفر هستم و این موضوع کمک بسیاری می کند تا بتوانم در اجرای این مسابقه تسلطی بیشتر داشته باشم و مطالعه هم در صدر کارهایی است که من برای این مسابقه انجام می دهم به علاوه این که دوستی هست که در تحقیقات بمن کمک می کند.

شیخ زاده در توضیح کیفیت سوالات و پژوهش زیربنایی این مسابقه، گفت: سوالات بسیار تخصصی در مورد ایران صورت گرفته و جای نگرانی نیست؛ طراحان سوالات ما کاملا در این زمینه تخصص دارند و همه چیز درست است.

هدف اصلی ما این است که یک برنامه سرگرمی بسازیم ضمن این که اطلاعاتی به بیننده داده شود که هردوی این اهداف در مسابقه اعمال  می شود.

این مجری تلویزیونی که در فصل دوم این برنامه جایگزین سام درخشانی شده است، در انتها بیان کرد: در فصل دوم در بحث اجرا هم تلاش می کنیم که هیجان لازم را داشته باشیم و تمام هدف این است که یک برنامه خوب و آبرومند را به مخاطب نشان بدهیم که مردم لذت ببرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =