کشف محموله غیرمجاز دام در خروجی استان و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

بجنورد_ ایرنا_ جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: یک محموله دام، به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، که به صورت غیرمجاز از استان خارج می‌شد، در شهرستان فاروج شناسایی و توقیف شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد غلامی روز دوشنبه اعلام کرد: ماموران انتظامی فاروج هنگام گشت‌زنی در شهرستان، یک دستگاه خاور و یک دستگاه پیکان وانت حامل احشام را قبل از خروج از استان مورد بازرسی قرار دادند که از آنها ۶۱ راس گوسفند که بدون مجوز دامپزشکی حمل می‌شد، کشف شد.
وی افزود: احشام مکشوفه پس از هماهنگی با اداره تعزیرات و استعلام از دامپزشکی به اداره اموال تملیکی استان تحویل شد و در این رابطه ۲ متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو توقیف شدند.

مشارکت چهار کتابفروشی در طرح پاییزه کتاب 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: چهار کتابفروشی درطرح پاییزه کتاب امسال، در استان مشارکت کردند.
به گزارش روابط عمومی این اداره کل، رضا رضایی گفت: طرح پاییزه کتاب از ۲۴ آبان در استان آغاز می شود که در قالب آن کتابفروشی‌های عضو طرح، کتاب‌های عمومی و کتاب‌های کودک و نوجوان را نسبت به دوره قبل با ۲۰ درصد افزایش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به ۲ میلیون ریال، به خریداران عرضه می کنند.
وی با بیان اینکه علاقه مندان می توانند در مدت اجرای این طرح با خرید کتاب های مورد نیاز خود از تخفیف ۲۰ درصدی بهره مند شوند، افزود: یارانه تخصیصی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حساب کتابفروشان واریز می شود.
وی گفت: کتابفروشی های اندیشه سبز، حاتمی و پاتوق کتاب در بجنورد و کتابسرای عضدی در شهرستان مانه و سملقان در طرح پاییزه کتاب سال ۹۹ ثبت نام کرده اند و اجرای طرح پاییزه کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان، همزمان با هفته کتاب خواهد بود.

کشف بیش از ۴ تن سنگ معدنی قاچاق در اسفراین 

فرمانده انتظامی اسفراین گفت: ۲ دستگاه خودرو حامل بیش از چهار تن سنگ معدنی قاچاق از نوع سرب به ارزش بیش از ۳۴۹ میلیون ریال در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ مجید یگانه پور گفت: ماموران یگان امداد در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی موفق به شناسایی ۲ دستگاه خودرو نیسان در سطح شهرستان شده و آنها را متوقف کردند که در بازرسی از این خودروها مقدار چهار تن و ۳۷۰ کیلوگرم سنگ معدن کشف و ضبط شد.
وی افزود: در این رابطه ۲ نفر متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند و خودروهای توقیف شده نیز همراه سنگ معدن کشف شده تحویل اداره صنعت و معدن شهرستان شد.  

دستگیری هفت دزد زن و مرد در بجنورد

سرپرست فرماندهی انتظامی بجنورد از دستگیری هفت نفر سارق در ۲۴ ساعت گذشته در بجنورد خبر داد و گفت: با تلاش ماموران انتظامی و گشت زنی هدفمند و رصد سارقان سابقه دار، این هفت دزد شامل پنج مرد و ۲ زن، هنگام سرقت شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ گل محمدزاده افزود: پس از دستگیری سارقان در تحقیقات تکمیلی متهمان به ۲ فقره سرقت باطری خودروهای سنگین، سه فقره سرقت داخل خودرو و موتورسیکلت و نیز ۲ فقره سرقت از مناطق شلوغ گلستانشهر بجنورد اعتراف کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha