۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۱۰
کد خبر: 84103145
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جلسه ۲۴۷ شورای تهران چگونه گذشت؟

۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۱۰
کد خبر: 84103145
جلسه ۲۴۷ شورای تهران چگونه گذشت؟

تهران-ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نشست دویست و چهل و هفتم از این شورا تاسیس سازمان مدیریت آب‌های سطحی را تصویب کردند و این جلسه با قرائت گزارش‌های حسابرسی و نامگذاری معابری به نام استاد تناولی و شهید ثالث ادامه یافت.

به گزارش ایرنا اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران دویست و چهل و هفتمین جلسه خود را همچون جلسات پیشین این شورا با قرائت قرآن و سخنان ابتدایی «محسن هاشمی» رییس این شورا آغاز کردند.

او شکست تحقیرآمیز دونالد ترامپ، عامل بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های تاریخ علیه مردم ایران و آمر ترور شهید حاج قاسم سلیمانی را به همه ملت ایران که شرایط بسیار سخت معیشتی، دارویی و تامین حداقل زندگی را در این سه سال گذشته تجربه کردند، تبریک گفت و توصیه کرد که دولت جدید آمریکا و اروپا از این شکست عبرت بگیرند.

هاشمی همچنین با بیان اینکه تلفات کرونا طی یک هفته گذشته نیز افزایش چشمگیری داشته و متاسفانه ستاد ملی کرونا هنوز پاسخی به پیشنهاد کارشناسی شورای شهر و مجمع نمایندگان تهران مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای تهران نداده است، اظهار داشت: ظاهرا مسئولان تصمیم‌گیرنده، اراده لازم را برای این اقدام ضروری که موجب شکستن زنجیره ابتلا و ایجاد یک فرصت حداقلی برای بازسازی توان سیستم سلامت و کارکنان خدوم بخش‌های خدماتی در این حوزه می‌شود، ندارند.


تذکر به معاونت حمل‌ونقل برای نابسامانی وضعیت موتورسیکلت‌ها

«زهرا صدر اعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نسبت به وضعیت تردد موتورسیکلت‌سواران در پیاده‌روها و محل‌های غیرمجاز به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تذکر داد.

صدراعظم نوری بیان کرد: این پدیده موجب نارضایتی شهروندان شده است و از پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ می‌خواهیم تمهیدات لازم را طبق قانون اتخاذ کنند.

چرا شهرداری با وجود کرونا افتتاحیه می‌گیرد؟

 «ناهید خداکرمی» رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران به شهردار درباره عدم اجرای پروتکل‌های کرونا تذکر داد و گفت: برغم شیوع کرونا در شهرداری هر روز شاهد برنامه افتتاحیه و بازدید هستیم؛ در شهرداری شاهدیم که هر روز یک برنامه افتتاحیه، بازدید و برنامه‌های مختلف حضوری طراحی می‌شود، این کار در شرایط فعلی چه ضرورتی دارد؟ ‌

اجرای مصوبه‌های شورا در هاله‌ای از ابهام 
  «محمدجواد حق‌شناس» رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به شهردار برای اجرایی نکردن مصوبه‌های شورا در زمان مشخص تذکر داد و تهیه فهرستی از آنها که به مرحله ابلاغ و اجرا نرسیده‌است را خواستار شد.

تذکر به ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری ناایمن 
«محمد علیخانی» رییس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران نسبت به احداث مسیر دوچرخه در حاشیه بزرگراه شهید دوران تذکر داد و گفت: این پروژه خارج از اولویت و در شرایط ناایمن احداث شد.

او افزود: با توجه به مکاتبه‌های انجام شده با شهرداری مبنی بر ارائه مستندات و مطالعات مصوب پروژه احداث مسیر دوچرخه در حاشیه بزرگراه شهید دوران و قسمتی از بزرگراه شهید یاسینی در مرداد و شهریور سال جاری و با توجه به عدم کفایت اطلاعات ارسالی و بازدید کارشناسان از بخش‌های اجرا شده، این پروژه ناصحیح، ناایمن، خطرآفرین و منقطع اجرا شده است.  

آنچه که به آن نابودی خیابان ولیعصر اطلاق شد
«احمد مسجدجامعی» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خواستار توجه ویژه به سند خیابان ولیعصر در ضوابط طرح تفصیلی شد و گفت: این خیابان به طور کامل در حال از بین رفتن است.  

او گفت: خیابان ولیعصر از پارک ملت به سمت بالا به دلیل پول‌محور بودن منطقه یک، خراب شده در حالی که همه ایرانی‌ها با این خیابان خاطره دارند و ضوابط طرح تفصیلی باید با این سندها تطبیق داده شود؛ او همچنین از تخریب یک معبد دینی در تهران و تبدیل آن به مرکز تجاری انتقاد کرد.

تبریک روز جهانی معماری 

«محمد سالاری» رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران روز جهانی شهرسازی را به فعالان حوزه شهر و شهرسازی تبریک گفت و افزود: تصمیم‌های شهرسازان و معماران در هر جایگاهی، زندگی شهروندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
به گفته وی آموزش مستمر شهرسازان در هر جایگاهی و تغییر نگرش آنها به سیاست‌های نوین شهری می‌تواند در اتخاذ تصمیم‌های درست و رسیدن به  شهری زیست‌پذیر تاثیرگذار باشد.

تاسیس سازمان مدیریت آب‌های سطحی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین امروز یک فوریت لایحه تاسیس سازمان مدیریت آب‌های سطحی شهر تهران را بررسی کردند و نسبت به فوریت ایجاد آن رای مثبت دادند.

«صفا صبوری» معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این خصوص گفت که ۵۳۰ کیلومتر شبکه اصلی آب‌های زیرسطحی داریم که ساخت ۱۷۰ کیلومتر آن باقی مانده و هفت رودخانه نیز باید به صورت مداوم لایروبی شود تا از خطر سیل در امان بمانیم.

او تأکید کرد: این وظایف یک شرکت نیست بلکه باید یک سازمان در این زمینه تشکیل شود که پیشنهاد آن را امروز اعضای شورای اسلامی شهر تهران ارائه کردیم.

پرویز تناولی و شهید ثالث صاحب معبر شدند 

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پی تصویب مصوبه‌های کمیسیون نامگذاری شورای اسلامی شهر به ۲۶ تغییر نام و نامگذاری از جمله نامگذاری معبری در منطقه یک تهران به نام استاد پرویز تناولی و معبری در منطقه شش به نام سهراب شهیدثالث رای دادند.

حسابرسی سال ۹۳ سازمان حمل و نقل شهرداری تهران 

در ادامه این نشست اعضای شورای اسلامی شهر تهران با پذیرش گزارش حسابرسی سال ۹۳ سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کردند که در ارزیابی کلی کمیته صورت‌های مالی و گزارش حسابرس منتخب شورا درباره این سازمان، عدم رعایت شفافیت در صورت‌های مالی و قراردادها، واگذاری املاک بدون اخذ مجوزهای قانونی، گرانفروشی آرم ورود به محدوده طرح ترافیک در سنوات گذشته و جریمه ناشی از آن مشاهده شد.
در این گزارش عنوان شد که حسابرس شورا، به عنوان مبانی اظهارنظر مشروط بر مواردی که تحریف صورت‌های مالی و محدودیت در رسیدگی در مجموع یا به تنهایی دارای اثر با اهمیت ولی غیراساسی بر صورت مالی باشد، گزارش حسابرسی خود را به صورت مشروط ارائه کرده است؛ گزارش مشروط یک نوع اظهارنظر مقبول است اما به استثنای مواردی که در بندهای مبانی تعدیل اظهارنظر بنا به دلایل فوق ذکر شد و در بند اظهارنظر نیز استثنا شده باشد.

جلسه سه‌شنبه پیش‌رو مجازی برگزار می‌شود 

یکی دیگر از مصوبه‌های امروز نشست شورای اسلامی شهر، تصویب برگزاری مجازی جلسه آینده شورا بود و «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران در این خصوص گفت: در شورا تاکنون ۶ نفر از اعضا دچار کرونا شده‌اند و چند مورد فوتی نیز داشتیم و اکنون در شورا یک دوم تا یک سوم کارمندان حضور پیدا می‌کنند و با توجه به تعداد دستوراتی که در کار داریم، برگزاری جلسه به صورت مجازی مفید خواهد بود. 

معرفی کارشناسان به سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین در نشست امروز خود ۱۴ نفر را به عنوان عضو شورا در سازمان‌ها انتخاب کردند.

نشست دویست و چهل و هفتم شورای اسلامی شهر تهران امروز، ۱۸ آبان ۱۳۹۹ برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha