هنرمندان تربت‌حیدریه پنج میلیارد ریال صنایع‌دستی صادر کردند

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه گفت: امسال از محل صادرات صنایع‌دستی هنرمندان این شهرستان، بیش از پنج میلیارد ریال درآمد ارزی نصیب این خطه شد.

علی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اهمیت این میزان صادرات زمانی بیشتر مشخص می‌شود که همگان بدانند از یک سو تحریم‌ها و از سوی دیگر شیوع کرونا بر صادرات تاثیر منفی گذاشته است.
وی با بیان این که صنایع‌دستی تربت‌حیدریه امسال به کشورهای اروپایی و آمریکایی انجام شده است ادامه داد: صنایع‌دستی صادر شده مربوط به زوج‌های هنرمند علی اسپلانی و نرگس قائمی در رشته خراطی چوب، ناهید مؤذن و محمد حیدری در رشته تولیدات نمدی، رسول نیکوزاده و سعیده مهدیزاده در رشته تولیدات چرمی و همچنین دیگر هنرمندانی چون ابراهیم مختاری و محمدحسین علیدوست در رشته تراش سنگ‌های قیمتی و فاطمه حیدری در رشته سفال و لعاب است.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه گفت: هم اکنون در تربت‌حیدریه بیش از هزار و ۵۰۰ هنرمند، صنعتگر و  شاغل خانگی صنایع‌دستی مشغول فعالیتند و ۳۲۰ جاذبه گردشگری و ۵۲ اثر تاریخی این شهرستان نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha