۶۰ درصد دانش‌آموزان استثنایی کردستان به شبکه شاد دسترسی ندارند

سنندج - ایرنا - رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مشغول به تحصیل در مدارس این استان به شبکه شاد دسترسی نداشته و از طریق درسنامه و محتواهای آموزشی روند تحصیلی خود را ادامه می‌دهند.

خلیل رنجبر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با مشارکت اداره استثنایی آموزش و پرورش کردستان، ۲۱ دستگاه تبلت و گوشی هوشمند در راستای رفع مشکل آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تهیه و در بین آنان توزیع شد.

وی با بیان اینکه با تهیه این تعداد تبلت و گوشی تعداد دانش‌آموزانی که به شبکه شاد دستری دارند به ۴۰ درصد رسید، اضافه کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد این دانش‌آموزان بدلیل نداشتن گوشی هوشمند از آموزش در فضای مجازی و شبکه شاد محروم هستند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان افزود: معلمان با تهیه درسنامه و بسته‌های حمایتی آموزش‌های لازم را در اختیار دانش‌آموزانی قرار می‌دهند که به شبکه شاد متصل نیستند و اجازه نمی‌دهند جریان آموزش برای این دانش‌آموزان قطع شود.

وی یکی از رسالت‌های مهم در آموزش وپرورش استثنایی استان را حمایت‌های مادی و معنوی از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اعلام کرد و یادآور شد: در راستای حمایت از دانش‌آموزان کمتر برخوردار کارگروه تدوین الگوی جامع و نوین برای ارائه خدمات حمایتی، ایجاد مشارکت خیرین و نیکوکاران در آموزش و پرورش استثنایی کردستان تشکیل شده است.

رنجبر تاکید کرد: یکی از دلایل اصلی ترک تحصیل به خصوص در مناطق کمتر برخوردار وضعیت اقتصادی خانواده‌هایی است که قادر به تامین بسیاری از نیازهای آموزشی و تحصیلی فرزندان خود نیستند.

وی گفت: مشکلات مالی از لحاظ جسمی وروانی فشار مضاعفی بر دانش آموز وارد کرده، انگیزه تحصیلی آنان را پایین می‌آورد و در نهایت منجر به ترک تحصیل می‌شود که این آمار با توجه به شرایط خاص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در میان آنان بالاتر است.

امسال حدود یک هزار و ۴۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۳۹ مدرسه و مرکز با نیاز ویژه مقاطع مختلف تحصیلی استان کردستان مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =