مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- آغاز طرح هرمزگان بدون کرونا ،افتتاح بخشی از آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی، برگزاری رژه اقتدار، مرگ یک نیروی حوزه برق بر اثر سقوط تیر برق، توزیع دو هزار و یکصد بسته معیشتی و انجام چند دیدار تدارکاتی توسط تیم های بسکتبال و فوتبال شهرداری بندرعباس از جمله مهمترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.

هرمزگان در هفته گذشته ( دهم تا ۱۷ آبان) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش مهمترین این رخدادها مرور می شود.

سیاسی

هفته گذشته به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار رژه اقتدار توسط قایق‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دریابانی نیروی انتظامی در آب‌های نیلگون خلیج فارس برگزار شد.

این مراسم با توجه به شیوع بیماری کرونا هیچ شرکت کننده ای از مردم نداشت و از شبکه خلیج فارس به صورت مستقیم پخش شد.

اقتصادی

مرحله نخست پروژه بزرگ انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از جمله هرمزگان و کرمان پنجشنبه گذشته با دستور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری افتتاح شد.

در مرحله نخست این طرح باعنوان ساقی کوثر ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب به منظور انتقال آب از خلیج فارس به منطقه سیرجان استان کرمان درقالب طرح هرهفته الف- ب ایران وزارت نیرو صورت گرفته است.

استاندار هرمزگان گفت: از مجموع ۱۶هزار میلیارد ریال اعتبارات استانی مصوب بخش های مختلف ، ۵۸درصد معادل ۹ هزارو ۲۵۰میلیارد ریال درسال ۹۸ در استان جذب شد.

 فریدون همتی روز دوشنبه گذشته دراین زمینه افزود: البته شماری از دستگاههای اجرایی ازجمله اداره های کل ورزش و جوانان و میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری در جذب اعتبارات یاد شده موفق نبوده که ضمن تذکربه این مدیران ، پیامد آن باید پاسخگو باشند.

وی در نشست دیگری اعلام کرد: ساخت ۲۶۵ واحد مسکونی درقالب طرح ملی اقدام توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این استان آغاز می شود.

همتی خاطرنشان کرد: این واحدهای مسکونی در دو بلوک ۸ طبقه و با زیربنای ۶۰ و۸۰ متری برای اقشار آسیب پذیر در  بندرعباس پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۶ کشور با اشاره به پهلوگیری ۳۳ کشتی هزارتنی روغن خام خوراکی در بندرشهید رجایی، گفت: درحال حاضر حدود سه هزار و ۵۰۰تن روغن خوراکی در حال ارسال به کل کشور است.

مسعود دشوارگر روز پنج‌شنبه گذشته به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محموله ۳۳هزارتنی، روغن خام از نوع سویا به عنوان مواد اولیه کارخانجات روغن در این بندرگاه تجاری  در بندرشهید رجایی پهلو گرفته است و تخلیه آن تا سه روز آینده ادامه دارد.

علی صالحی رییس کل دادگستری استان هرمزگان پنجشنبه گذشته در جریان بازدید سرزده از بندر شهید رجایی، ضمن بازرسی از قسمت‌های مختلف این مجتمع بندری، اسکله‌ها وانبارهای اموال تملیکی، دستورات فوری به منظور ترخیص کالاهای اساسی دپو شده در گمرکات استان را صادر کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: یکهزار و ۳۵۰ فرصت شغلی در هفت ماهه امسال توسط کاریابی‌های این استان ایجاد شده است.

هادی ابراهیمی چهارشنبه شب گذشته در نشست هیات استانی کاریابی‌های غیردولتی هرمزگان اظهار داشت: ۱۷ کاریابی غیردولتی در بخشهای عمومی و تخصصی در استان هرمزگان فعالیت دارند که به آنها توصیه می‌شود از ابزارهای نوین و روش‌های جدید برای کسب فرصت های شغلی تازه استفاده کنند.

وی هفته گذشته در نشست دیگری نیز اعلام کرد: بررسی نرخ مشارکت اقتصادی استانهای کشور در تابستان امسال برای جمعیت ۱۵ سال و بیشتر نشان می دهد که هرمزگان با ۵۰ و ۶ دهم درصد، بالاترین نرخ مشارکت را به خود اختصاص داده است.

ثبت نام سی ودومین جشنواره ملی امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحد نمونه نیز از هفته گذشته در هرمزگان آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.

کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه استان می توانند تا تاریخ ذکر شده با مراجعه به سامانه جشنواره امتنان به نشانی http://emtenan.mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مرحله سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی و سه پست اسکله نفتی، دو مگاپروژه توسعه‌ای هستند که تا پایان امسال بخش‌هایی از این دو طرح مهم به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا محمدی کرجی‌ران روز یکشنبه گذشته در نشستی با احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مرحله سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی و سه پست اسکله نفتی، دو مگاپروژه توسعه‌ای هستند که در قالب طرح‌های سال جهش تولید برای سازمان بنادر و دریانوردی تعریف شده است.

مهدی فتحی مدیرکل اموال تملیکی هرمزگان هفته گذشته با اشاره به رسانه‌ای شدن واگذاری برنج‌های رسوب شده در بنادر به سازمان اموال تملیکی، اظهار داشت: فرآیند متروکه شدن کالاهای اساسی حداقل ۱۰ روز زمان لازم دارد و هنوز برنجی تحویل اموال تملیکی این استان نشده است.

چند روز قبل معاون فنی گمرک ایران اعلام کرده بود که برنج های رسوب شده در گمرک به علت تمایل نداشتن انجمن واردکنندگان برنج برای ترخیص آن‌ها در شرایط کنونی، متروکه و تحویل سازمان اموال تملیکی می‌شوند.

مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان گفت: با سرد شدن هوا و افزایش مصرف هیچ‌ کمبودی در تامین نفت سفید و گاز مایع در آینده نداریم.

عبدالله احمدی کمر پشتی هفته گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به استفاده غیراستاندارد از کپسول‌های گاز برای خودرو و خطرات ناشی از آن که باعث به خطر افتادن جان مردم می شود، گفت: هدف از ساخت جایگاه‌های عرضه سوخت خدمت به ایمنی سوخت‌گیری خودروهای شهروندان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: مرمت قلعه پرتغالی های جزیره لارک با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

رضا برومند روز شنبه گذشته با اعلام این خبر اظهار داشت: قلعه لارک در سال ۱۳۸۲ به شماره ۱۰۹۲۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌ دراین مرحله آواربرداری، مرمت اضطراری و پاکسازی محوطه بنا انجام می‌شود.

اجتماعی

به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا ، طرح «هرمزگان بدون کرونا» هفته گذشته با تصویب محدودیت‌های جدید کرونایی برای پیشگیری و کنترل این ویروس در این استان آغازشد

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از زمان بازگشایی مدارس (۱۵شهریور) تاکنون ۲۲۳دانش آموز، ۱۹۳معلم و۲۶نفر از مدیران و دیگر کارکنان مدارس هرمزگان به کرونا مبتلا شده اند.

دکتر حسین فرشیدی روز چهارشنبه هفته پیش در نشست مجازی با خبرنگاران گفت: از زمان بازگشایی مدارس (۱۵شهریور) تاکنون ۲۲۳دانش آموز ، ۱۹۳معلم و ۲۶نفر از مدیران و دیگر کارکنان مدارس هرمزگان به کرونا مبتلا شده اند.

براساس آخرین آمار اعلامی از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در روز جمعه گذشته، تعداد ۸۵۲ نفر در این استان بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و روند پیش رو نیز رو افزایشی می باشد.

طرح ممنوعیت و محدودیت رفت و آمد به هرمزگان به دلیل پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا از دوشنبه گذشته در این استان آغاز و تا ساعت ۲۴ روز جمعه ادامه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: از ورود ۴۴۷ خودروی غیربومی در راستای اجرای طرح کنترل مبادی ورودی و خروجی‌ها به این استان جلوگیری شد.

مختار سلحشور روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد: با توجه به مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همزمان با ۲۵ استان، طرح کنترل مبادی ورودی و خروجی استان هرمزگان با همکاری نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مسوول آغاز شده است.

هفته گذشته دو هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی از سوی داوطلبان و نیروهای جمعیت هلال احمر هرمزگان میان گروه های آسیب دیده از بیماری کرونا، توزیع شد.

اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان هفته پیش طی اطلاعیه ای اعلام کرد : با هدف کمک به کنترل و پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا، ورود به منطقه گردشگری و زیست کره کوهستان گنو در شهرستان بندرعباس تا روز جمعه ممنوع است.

سقوط یک تیر برق در بندرلنگه منجر به جان باختن یکی از نیروهای توزیع برق این شهرستان در روز یکشنبه گذشته شد.

پایه برق (تیر برق) به سمت داخل خوابیده و مرحوم را درهنگام انجام ماموریت دچار حادثه کرده و در نهایت منجر به جان باختن وی شده است.

فرهنگی

معاون متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دانش آموزان این استان در کنکور سالجاری، ۱۳۰ رتبه زیر هزار منطقه‌ای کسب کردند که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است.

محمد قویدل روز شنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود:  در کنکور سراسری ۹۸ رتبه های زیر هزار منطقه ای هرمزگان ۱۰۹ رتبه بوده که امسال  به ۱۳۰ مورد رسیده است.

رونمایی و ارسال بیش از ۴ هزار جلد به مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان عصرچهارشنبه گذشته با حضور آرامی نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی انجام شد.

رییس حوزه هنری هرمزگان گفت: اگر هنرمند را در تامین معیشت کمک نکنیم او آزادی فکر برای تولید اندیشه هنری نخواهد داشت و نمی‌تواند کار هنری خوب و اثربخش تولید کند، لذا پل ارتباطی میان مسوولان و هنرمندان باید تقویت شود.

انوشیروان پیش‌دار روز دوشنبه گذشته درنشست هم‌اندیشی رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس با هنرمندان حوزه هنری هرمزگان با بیان اینکه هنر می‌تواند با زبان خود ماندگارتر و تاثیر گذار تر باشد، خواستار نشست‌های بیشتربا هنرمندان برای رفع دغدغه‌های به حق آنان شد.

هفته گذشته نمایشگاه پوستر«سقوط شیطان بزرگ» به مناسبت گرامیداشت سالروز ۱۳ آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به صورت مجازی در حوزه هنری هرمزگان برگزار شد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: از مجموع ۱۲۵ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره تابستانی یخ در بهشت در این شهرستان ۴۵ اثر برگزیده شد.

حامد رضوانی شامگاه شنبه گذشته در آیین پایانی این جشنواره افزود: جشنواره یخ دربهشت در پنج محور نقاشی، کاردستی، نمایش‌های عروسکی، قصه گویی و شعرخوانی بوده است.

ورزشی

تیم بسکتبال شهرداری بندرعباس پنجشنبه گذشته در آخرین دیدار دوستانه خود در مقابل تیم جهرم قبل از شروع لیگ برتر به پیروزی دست یافت.

بلندقامتان شهرداری بندرعباس در سالن فجر با نتیجه ۸۳ بر ۵۹ تیم خانه بسکتبال جهرم را شکست داد تا با برد به استقبال لیگ برتر برود.

تیم فوتبال شهرداری بندرعباس روز چهارشنبه هفته پیش در دومین دیدار تدارکاتی برابر دریانوردان بندرعباس به پیروزی دست یافت.

رییس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان بندرعباس گفت: بزرگترین همایش مجازی کونگ فو بانوان به مناسبت هفته وحدت با حضور باشگاه‌های مهمان از سراسر استان هرمزگان برگزار شد.

مسلم عاشوری شامگاه سه شنبه گذشته در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: برگزاری مکرر رقابت‌ها و همایش های اینترنتی بین باشگاه‌ها باعث حفظ آمادگی جسمانی و روحیه استادان، مربیان و ورزشکاران و تقویت روحیه آنان می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha