مهارت آموزی سربازان در زمان خدمت توسعه می‌یابد

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: پیرو اجرای تفاهم نامه بین وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح، مهارت آموزی سربازان وظیفه در زمان خدمت توسعه می یابد و زمینه اشتغال آنان پس از خدمت در محیط واقعی کار فراهم می‌شود.

علی رسولیان روز چهارشنبه در نشست با اعضای گروه کاری تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان نیروهای مسلح استان افزود: انعقاد تفاهم نامه بین قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با وزارت کشور، اهمیت مهارت آموزی در زمان خدمت و پس از آن را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: هم اینک از یک سو با انبوهی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها در کشور مواجه هستیم که مهارتی برای انجام کار در حوزه های تولیدی ندارند، از سوی دیگر در حوزه‌های اقتصادی، خدماتی و تولیدی نیازمند نیروهای متخصص و ماهر در بخش‌های مختلف هستیم.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در شرایطی که نرخ بیکاری بالاست و کشور با مشکل اشتغالزایی برای نیروی کار مواجه است، می‌توان از طریق مهارت آموزی و ارائه آموزش به نیروهای جوان سرباز در یگانهای مختلف نظامی و انتظامی زمینه جذب آنان در بازار کار را فراهم کرد.

وی افزود: هم اینک مهارت‌آموزی نیاز جامعه است و تحصیلات دانشگاهی به تنهایی منجر به رفع بیکاری و اشتغال نمی‌شود لذا گروه کاری تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان نیروهای مسلح با فراهم کردن زمینه اشتغال سربازان وظیفه می‌تواند فرصتی برای جوانان جویای کار پس از پایان خدمت سربازی فراهم کند.

رسولیان ادامه داد: دستگاههای اجرایی و یگانهای نظامی و انتظامی باید سهمیه خود از سربازان وظیفه و نیازهای مربوط به مهارت آموزی و جذب نیروی کار اعلام کنند و مصوبات گروه کاری تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان نیروهای مسلح به صورت جدی پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات برای سربازان مهارت دیده گفت: علاوه بر منابع داخلی بانک‌ها هم اینک ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود چهار درصد در اختیار این استان قرار دارد که می توان از این محل به سربازان وظیفه مهارت دیده در قالب مصوبات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اختصاص داد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: سربازان وظیفه آموزش‌ دیده می توانند در واحدهای صنعتی تازه راه اندازی شده یا واحدهایی که در حال اجرای طرح توسعه خود هستند، مشغول کار شوند.

قائم مقام مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: پارسال تعهد یگان های نظامی و انتظامی در خراسان رضوی در خصوص آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به سربازان پنج هزار و ۷۲۹ نفر بود که در این مدت ۶ هزار و ۱۴۵ نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و معادل ۱۰۷ درصد تعهدات اجرا شد.

رضا صفا خراسانی افزود: در هفت ماه امسال نیز سه هزار و ۶۸۰ سرباز وظیفه از یگانهای نظامی و انتظامی خراسان رضوی آموزشهای مهارتی را فرا گرفتند که این تعداد حدود ۶۰ درصد از تعهدات امسال در این زمینه محقق کرده است.

وی ادامه داد: از مجموعه سربازان وظیفه خدمت عمومی خراسان رضوی که امسال آموزش های مهارت آموزی را فرا گرفتند یک هزار و ۲۰۹ نفر مربوط به دوره مهارت آموزی در محیط کار واقعی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha