۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84098748
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان در زنجان سرمایه گذاری شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت در این استان با سرمایه گذاری بیش از  ۳۵ میلیارد کمیته امداد ایجاد شد.

هدایت صفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس برنامه ریزی ها قرار است فرصت های شغلی ایجاد شده تا پایان امسال با بهره گیری از منابع و تسهیلات قرض الحسنه بانکی و به شرط تامین منابع از طریق بانک های عامل،  به سه هزار و ۹۵۰ مورد افزایش یابد.

وی توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات با محوریت اشتغالزایی برای جامعه هدف را اولویت مهم کمیته امداد عنوان کرد و افزود: با همین رویکرد سال گذشته بیش از به ۸۷ میلیارد تومان برای اشتغالزایی خانواده های تحت حمایت و اقشار نیازمند سرمایه گذاری شد.  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: بهره گیری از ظرفیت های مردمی در حوزه خدمت رسانی به نیازمندان با هدف اجتماع محور کردن فرآیند فقر زدایی در کنار خلق فرصت های جدید در حوزه توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان تحت حمایت از راهبردهای اصلی کمیته امداد است.

وی افزود: با گفتمان سازی مناسب در حوزه فعالیت های خیرخواهانه، حضور موثر خیران، اعتماد سازی و اطمینان بخشی به کارکردهای کمیته امداد و تلاش جهادی کارگزاران نظام در حوزه محرومیت زدایی با وجود چالش های اقتصادی نصاب مشارکت خیران در برنامه های اجرایی کمیته امداد استان افزایش قابل توجهی داشته است.

صفری با بیان اینکه در سایۀ همین نگاه و توجه  ۴۰ هزار بسته معیشتی در جهت کمک های مومنانه در مرحله دوم رزمایش همدلی با کمک های مردمی جمع آوری و بین مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند توزیع شد، افزود: همچنین در همین راستا بیش از ۱۴۰ هزار غذای گرم نیز از محل کمک مومنانه خیران زنجانی طبخ و با محوریت دفاتر این نهاد و مراکز نیکوکاری در سطح استان بین خانواده های نیازمند بارعایت دستورالعمل ها وپروتکل های بهداشتی توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان از افزایش میانگین سرانه ماهیانه دریافتی ایتام تحت حمایت کمیته امداد این استان از محل کمک حامیان به ۸۳۶ هزار تومان و میانگین سرانه ماهیانه فرزندان محسنین به بیش از۳۰۰هزار تومان به عنوان یکی دیگر از شاخص های ارتقای مشارکت خیران در برنامه های اجرایی این نهاد خبر داد و تصریح کرد: حضور مردمان نیک اندیش استان که همواره با فرهنگ علوی، حسینی و فاطمی مأنوس هستند، موجب هم افزایی در ارائه خدمات و فراهم کردن زمینه های خدمت رسانی اثربخش به خانواده های تحت حمایت شده است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۸ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۵ هزار نفر از خدمات کمیته امداد در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان زنجان بهره مند هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha