۱۴ آبان ۱۳۹۹،‏ ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84098724
۰ نفر

برچسب‌ها

 خطر آبگرفتگی معابر کرج کاهش یافته است

کرج - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد که با حفر ۱۵۰ حلقه چاه جذبی طی سه سال اخیر تاکنون خطر آبگرفتگی های این کلانشهر کاهش یافته است.

محمدحسین خلیلی اردکانی روز چهارشنبه در نشست شورای اسلامی شهر کرج گفت: با اجرای طرح حفاری چاه های جذبی گام موثری برای مهار سیلاب ها و آبگرفتگی معابر در کلانشهر کرج برداشته شده که این روند نیز تا پایان شورای پنجم ادامه دارد.

رییس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج گفت: پیش بینی می شود تا پایان شورای پنجم ۵۰ حلقه دیگر چاه جذبی در مکان های سیل خیز کلانشهر کرج حفاری و آبهای سطحی به سفره های زیر زمینی هدایت شود.

وی اظهار داشت: سرازیر شدن آب های سطحی در زمان بارندگی ها  خسارات زیادی به شهر می‌زد که برای رفع این مشکل هر سال به‌ طور میانگین ۵۰ حلقه چاه جذبی احداث شده است.

مطالبات شهرداری از املاک دارای بدهی ناشی از جرائم وصول شود
رییس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر کرج از تصویب لایحه وصول مطالبات شهرداری از املاک دارای بدهی ناشی از جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ و عوارض پس از کمیسیون با رای اکثریت آراء خبر داد.

 فرج اله ایلیات  اظهار داشت: شهرداری کرج لایحه ای درخصوص عدم ضمانت اجرای وصول مطالبات شهرداری از املاک دارای بدهی ناشی ازجرائم کمیسیون ماده صد و عوارض پس از کمیسیون و سایر بدهی ها به کمیسیون املاک برنامه و بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر کرج ارائه داده است.

دبیر اول شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بسیاری از  بدهکاران عمده شهرداری به اتکاء تورم بهای املاک اقبالی در پرداخت بدهی های خود ندارند، افزود:  شهرداری کرج در نظر دارد با هدف جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری در وصول مطالبات و پیشگیری از سوء استفاده های اجتماعی به اتکاء تبصره ماده ۶ شیوه نامه سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری کرج مصوب شورای اسلامی شهر کرج نسبت به مشارکت در پروژه هایی که دارای بدهی های فوق الاشاره از بابت جرائم کمیسیون ماده صد و عوارض بعد از آن می باشد و فاقد رای تخریب است همکاری و لایحه ای به شورای شهر ارسال کرده است.

سرمایه گذاری در قطار شهری کرج 

 محمد نبیونی رییس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در پروژه قطار شهری جزو اهداف و برنامه های راهبردی شورای اسلامی دوره پنجم است، اظهار داشت: شهروندان بعد ازسال ها منتظر شنیدن سوت قطار شهری کرج هستند.
وی بیان داشت : تا پایان عمر شورای پنجم باید سوت قطار شهری به صدا در آید چرا که شهروندان بعد از سال ها منتظر استفاده از این امکان حمل و نقل عمومی هستند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار برای رونق بخشی به حمل و نقل عمومی و ریلی ضروری است و لزوم فراهم کردن زیر ساخت ها برای تحقق این موضوع مهم احساس می شود.

نبیونی یادآورشد: خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر از سال ۸۵ عملیات احداث آن آغاز شده که تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط حفاری شده است؛ در اواخر دهه ۷۰،  خط متروی تهران به میدان شهید سلطانی کرج متصل شد که روزانه بیش از ۳۰۰ هزار مسافر در این مسیر جابجا می شود.

وی با اشاره به اینکه پس از آن ۶ خط ریلی برای کرج پیش بینی شد که خط یک بین میدان شهید سلطانی و منطقه گلشهر کرج به طول ۱۰ کیلومتر در امتداد خط ریلی صادقیه تهران- میدان شهید سلطانی احداث و در نیمه اول دهه ۸۰ زیر بار ترافیک ریلی رفت، خاطرنشان کرد:  عملیات ساخت خط ۲ قطار شهری کرج با استفاده از اعتبارات ملی و مدیریت شهری کرج آغاز شد که تحریم ها و مشکلات مالی دولت  و کاهش درآمدهای مدیریت شهری سبب کندی تکمیل آن شد که با پی گیری اعضای شورای شهر دوره پنجم  خط ۲ قطار شهری در مرحله تکمیل قرار دارد و پیش بینی می شود تا  پایان دوره شورای شهر بخشی از این پروژه بهره برداری شود.

به گفته رییس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های شورای شهر کرج ، با ارایه الگوهای درست باید زمینه جذب سرمایه گذاردر کلانشهر کرج فراهم شود و همه باید در این زمینه وحدت و همبستگی لازم وجود داشته باشد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

سرخط اخبار استان‌ها