تاریخ شفاهی ۷۰۰ چهره شاخص کشور تهیه شده است

همدان- ایرنا- رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با تاکید بر اهمیت تاریخ شفاهی به عنوان یک سرمایه بزرگ برای کشور گفت: تاکنون تاریخ شفاهی ۷۰۰ چهره شاخص تهیه شده که برای تکمیل آنها تلاش می‌کنیم.

به گزارش ایرنا؛ اشرف بروجردی روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور اظهار داشت: ۲ سال پیش دولت لزوم تهیه و نگارش تاریخ شفاهی دستگاه های مختلف را مصوب کرد و بر همین اساس ما نیز تاریخ شفاهی چهره های شاخص کشور که میراث گرانقدری برای ایران محسوب می شوند را در دستور کار قرار دادیم. 

او خاطرنشان کرد: اگر چه مصاحبه با اشخاص یاد شده کم و کسری هایی دارد و بیشتر در حد مصاحبه است اما تکمیل آنها را در برنامه داریم تا کاری ارزنده به یادگار بماند. 

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی همچنین به تهیه افزون بر ۵۰ جلد تاریخ شفاهی از چهره های شاخص دوران پهلوی اشاره کرد و افزود: تاکنون هفت جلد از این مجموعه چاپ شده است.

بروجردی اسناد و کتابخانه ملی را یک مجموعه فرهنگی دانست و تاکید کرد: در همه جای جهان این مجموعه به عنوان یک پایگاه قدرتمند فرهنگی مطرح است اما در کشور ما هنوز به جایگاه واقعی نرسیده است.

به گفته او اسناد و کتابخانه ملی باید در بین مراکز علمی و دانشگاهی بیشتر شناسانده شود و در این راستا نیازمند مساعدت استانداران و مقامات محلی هر منطقه هستیم.

بروجردی با بیان اینکه برای رشد و موفقیت نیازمند نگاه ملی هستیم افزود: همه باید برای این مهم عزم خود را جزم کنند تا اسناد و کتابخانه ملی در همه جا پررنگ و موثر دیده شود. 

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به اهمیت همدان اشاره کرد و گفت: به لحاظ پوشش پنج استان غربی توسط همدان اسناد موجود در این مرکز اهمیت بسیاری دارد. 

او یادآوری کرد: استان‌های غربی کشور دارای سابقه و تاریخ غنی هستند و حفظ و حراست از اسناد و میراث ارزشمند این مناطق باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. 

در این آیین با حضور استاندار همدان از زحمات علیرضا تکلو قدردانی و میثاق گودرزی به عنوان مدیر جدید اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور منصوب شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha