نمایشگاه‌ بین المللی اصفهان به بهره برداری رسید

اصفهان- ایرنا- بهره برداری نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان در آیینی روز چهارشنبه با حضور استاندار و جمعی از مدیران استانی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شده است.

عملیات اجرایی نمایشگاه بین المللی استان اصفهان آذر سال ۹۴ با حضور وزیر امور خارجه شروع شد در منطقه روشن‌دشت واقع است، این نمایشگاه منطبق با تکنولوژی‌ها و استانداردهای نمایشگاه‌های مونیخ، دوبی و کیش طراحی و ساخته شده است.

این مجموعه که مطابق با آخرین مدل نمایشگاهی جهان شامل یک سالن پیوسته با قابلیت تفکیک به سه سالن پنج هزار متری پیوسته طراحی و ساخته شده، فضاهایی مانند ساختمان رجیستری، پاویون مذاکرات بین‌المللی، سالن گردهمایی‌ها و نشست‌های خبری، سالن‌های مذاکره، مجموعه رستوران‌ و کافی‌شاپ،  توفقگاه متمرکز و فضای باز برگزاری نمایشگاه است.

این مجموعه ۱۷ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی ساخته شده دارد و نخستین شهرک نمایشگاهی کشور به شمار می‌رود.

مساحت زمین پروژه در زمان فعلی، ۴۷۰ هزار متر مربع است. موقعیت سایت در کنار رینگ چهارم ترافیکی اصفهان موجب همجواری و نزدیکی به چندین پروژه بزرگ از جمله اصفهان‌ سیتی‌سنتر، سالن اجلاس بین‌المللی اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، میدان مرکزی میوه و تره‌بار، راه‌آهن، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، شهر رویاها، منطقه گردشگری شرق اصفهان و رودخانه زاینده‌رود در این محدوده شده است. 

مرحله اول شامل فضاهای سالن نمایشگاه (سالن اصلی ۱۵ هزار مترمربع)، ساختمان رجیسترینگ به مساحت تقریبی زیربنایی سه هزار متر مربع، ساختمان اداری، خدماتی پشتیبانی به مساحت حدود ۹ هزار متر مربع است. همچنین فضاهای نمایشگاهی روباز، پارکینگ روباز، ساختمان تاسیسات مکانیکی، فضای سبز، تونل‌های تاسیساتی آدم‌رو، فضاهای سواره‌رو و پیاده‌رو، رستوران، کافی‌شاپ، سرویس‌های بهداشتی محوطه، ساختمان الکتریکال، مخزن آب آشامیدنی و آتش‌نشانی، مخزن آب خاکستری فضای سبز و پل‌های عابر پیاده طرفین سالن اصلی از دیگر بخش‌های آن به شمار می‌رود.

سالن اصلی این نمایشگاه شامل یک سالن نمایشگاهی است که قابلیت برگزاری سه نمایشگاه پنج هزار مترمربعی به صورت مجزا را دارد. همچنین قسمت رجیسترینگ، اتاق‌های مذاکره و جلسات، اتاق مدیریت، کافی‌شاپ، نمازخانه و انبار را نیز در خود جای داده است.

پوشش سقف و سازه آن از تکنولوژی ziptech در نظر گرفته شده که در نوع خود از زیبایی و پیوستگی خاصی برخوردار است و یکی از سازه‌های بی‌نظیر در استان به شمار می‌رود.

نمایشگاه اصفهان، بازوی توسعه اقتصادی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان فعالیت خود را در سال ۱۳۷۲ آغاز کرد که خوشبختانه تاکنون روند رو به رشدی را با سرعت قابل توجهی دنبال کرده است.

این شرکت رسالت خود را با برگزاری نمایشگاه با موضوع‌های متعدد و متنوع و با هدف اصلی ایجاد بستر اقتصادی مناسب، رقابت سالم، شناسایی واحدهای برتر و ایجاد ارتباط بین اعضای مجموعه‌های مختلف صنعتی، فرهنگی، هنری، خدمات دنبال کرده است.

این شرکت عضو اتحادیه جهانی نمایشگاه‌ها (UFI) است و سابقه ۲۷ سال فعالیت در صنعت نمایشگاهی را به نام خود ثبت کرده است.

هدف شرکت نمایشگاه اصفهان، تسهیل توسعه صنعت نمایشگاهی ایران و ترویج تبادل و رقابت نمایشگاهی در محدوده این صنعت است.

نمایشگاه‌ها از مهم‌ترین و موثرترین ابزارهای بازاریابی در دنیای امروز تجارت محسوب می‌شوند و از دیدگاه اقتصادی تاثیر بسزایی در اقتصاد جوامع داشته‌اند به طوری که امروزه متراژ و تنوع برگزاری نمایشگاه در کشورهای توسعه یافته، بسیار بیشتر از کشورهای در حال توسعه است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =