۱۲۵ هزار درخواست در سامانه ۱۳۷ شهرداری مشهد ثبت شده ‌است

مشهد- ایرنا- مشاور شهردار و مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری مشهد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۵ هزار مشکل و درخواست شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی شهرداری به شماره ۱۳۷ ثبت شده که ۷۵ هزار و ۴۴۵ مورد آن پیگیری و حل شده‌ است.

امیر اقناعی روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: پیام‌های قابل پیگیری ثبت شده در سال جاری تاکنون ۱۰۱ هزار مورد بوده که ۹۳ درصد درخواست‌های شهروندان در ۷۲ ساعت اول پاسخ داده شده است.
وی ادامه داد: پرتکرار ترین درخواست های ارجاع شده به مرکز ۱۳۷ در سال های گذشته مربوط به اتوبوسرانی بود اما در حال حاضر سازمان فرهنگی رتبه اول درخواست شهروندی را از آن خود کرده است که اغلب این درخواست‌ها مربوط به جمع‌آوری متکدیان، کارتن خواب‌ها و کودکان کار است.

مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری مشهد گفت: نظارت بر ساخت و ساز ها، نگهداری فضای سبز، رفت و روب، آسفالت و لکه گیری و سد معبر از سایر موارد پرتکرار می‌باشد.
وی افزود: فعالیت مرکز  ۱۳۷ در مشهد از سال ۷۵ آغاز شده که گره گشایی و مردم داری مهمترین رویکرد آن است.

شهرداری مشهد در سال ۱۳۷۵ به عنوان پیشرو سایر کلانشهرهای کشور اقدام به راه اندازی واحد ارتباط مردمی با شماره سه رقمی ۱۲۰ نمود.

این واحد از سال ۱۳۸۰ پیرو برنامه توسعه سوم در ماده ۱۳۶، بند یک ماده ۱۳۷ قانون برنامه چهارم توسعه و برنامه پنجم، که تاکید ویژه ای بر واگذاری وظایف محلی به مدیران شهری شده است. با عنوان واحد پاسخ گویی و اطلاع رسانی ۱۳۷ تغییر نام و ادامه فعالیت داد.

در خرداد ماه سال ۱۳۸۸ تبدیل ساختار واحد به مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ صورت گرفت و این مرکز با رویکرد جدید فعالیت خود را آغاز نمود.

این مرکز در راستای رسیدن به شعار "شهروند مشارکت جو، شهرداری پاسخگو" همه روزه به طور میانگین پاسخگوی هزار پیام شهروندان از طریق درگاه های ورودی می باشد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =