۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84095395
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ خودخواهی ترامپ ۷۰۰ نفر را به کام مرگ کشید

تهران – ایرنا – خودخواهی دونالد ترامپ و بی توجهی به توصیه‌های بهداشتی موجب شده تا برگزاری گردهمایی‌های پر ازدحام انتخاباتی ویروس کرونا را به شدت سرایت داده و جان ۷۰۰ نفر را بگیرد.

روزنامه لس آنجلس تایمز خبر داد که در جریان شیوع ویروس کرونا در ۱۸ گردهمایی انتخاباتی دونالد ترامپ، ۳۰ هزار تن به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و ۷۰۰ تن جان باختند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، پژوهشگران دانشگاه استنفورد معتقدند که اگر تجمع‌های مذکور برگزاری نمی‌شد، ویروس کرونا سرایت نمی‌کرد. تصاویر گردهمایی‌های مذکور نیز نشان می‌دهد که در این برنامه‌های انتخاباتی، فاصله گذاری اجتماعی جدی گرفته نشده و توصیه‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک چندان رعایت نمی‌شد.

ستاد بایدن در واکنش به نتایج این پژوهش بار دیگر تاکید کرد که ترامپ بدون توجه به مخاطرات ناشی از برگزاری چنین گردهمایی‌هایی تنها به فکر خود است. با این حال ستاد ترامپ از برگزاری تجمع‌های انتخاباتی دفاع کرد و با استناد به متمم نخست قانون اساسی آمریکا، آن را حق قانونی آزادی بیان مردم خواند.

هواداران دموکرات‌ها نیز در توجیه تظاهرات به سوی شعب اخذ رأی به حق آزادی بیان متوسل شدند. بانیان مراسم دیروز (۱۰ آبان) قصد داشتند با همراهی کنشگران جنبش "جان سیاهان ارزش دارد" و به یاد قربانیان سیاهپوست تظاهرات علیه بی‌عدالتی اجتماعی به سوی شعب اخذ رأی در شهر گراهام ایالت کارولینای شمالی راهپیمایی کنند که با برخورد مأموران و گاز فلفل روبرو شدند. پلیس پس از متفرق کردن تظاهرات خبر داد که ۸ تن را دستگیر کرده است.

در ادامه درگیری‌های موافقان و مخالفان ترامپ در اقصی نقاط آمریکا، این بار طرفداران و مخالفان سیاهپوش نامزد جمهوری‌خواهان در محله اعیان‌نشین بورلی هیلز لس‌آنجلس به جان هم افتادند و پلیس را که از بیم تنش‌های پسا انتخابات در آماده‌باش کامل قرار دارد، مجبور به مداخله کردند. حوادث دیروز در حاشیه تجمع هواداران ترامپ که برخی از نامزدهای جمهوری‌خواه نمایندگی مجلس نیز در آن شرکت داشتند، رخ داد.

ایالت تگزاس نیز از کشمکش‌های انتخاباتی بی نصیب نبود و به تازگی هواداران ترامپ یکی از اتوبوس‌های تیم انتخاباتی جو بایدن را احاطه و اسکورت کردند. پس از این واقعه، نامزد دموکرات‌ها تصمیم گرفت تا برنامه‌های تبلیغاتی خود را در این ایالت سرخ که نظرسنجی‌های ایالتی جدید نشان از رقابت تنگاتنگ نامزدها دارد، لغو کند. گر چه اف بی آی در حال بررسی این واقعه است، با این حال رئیس‌جمهوری آمریکا یکی از فیلمهای کارناوال تگزاس را بازنشر کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha