۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 84095391
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا در هر شبانه روز جان ۱۱ لرستانی را می‌گیرد

۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۰
کد خبر: 84095391
کرونا در هر شبانه روز جان ۱۱ لرستانی را می‌گیرد

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: آمار مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا افزایشی است و هر شبانه‌روز به طور متوسط ۱۱ نفر از شهروندان این استان بر اثر کووید ۱۹ جان خود را از دست می دهند.

به گزارش ایرنا سیدموسی خادمی روز یکشنبه در جلسه بررسی پیشنهاد داروی موثر بر پیشگیری و درمان کرونا با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کرونا در لرستان افزود: چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز و فوق حاد شیوع کرونا قرار دارند و تا روز چهارشنبه هفته جاری نیز خرم‌آباد به این تعداد اضافه می شود.

وی ادامه داد: تعداد بستری و بیماران وخیم کرونا در استان هر روز افزایش می‌یابد و شرایط به شکل مناسبی پیش نمی رود بنابراین از شهروندان درخواست می شود رعایت پروتکل ها را جدی بگیرند.

استاندار لرستان با تاکید بر تعطیلی کسب کارهای سطح سه و چهار (غیرضروری) در خرم‌آباد گفت: بانیان و صاحبان مراسم عروسی یا ختم از برگزاری هرگونه تجمع خودداری کرده و مردم نیز از حضور در مراکز خرید، پارک و سایر مکان‌های پرجمعیت پرهیز کنند.

خادمی نسبت به کاهش ظرفیت نیروی کار و تعطیلی ادارات استان اعلام آمادگی کرد و افزود: این موضوع در جلسه آینده ستاد مدیریت کرونا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و تصمیم مناسب در رابطه با کاهش فشار بیماری به اطلاع مردم خواهد رسید. 

وی اضافه کرد:‌ متخصصان و صاحبنظران، پیشنهادات خود در خصوص ساخت و تولید داروهای کمکی را به دانشگاه علوم پزشکی ارائه دهند تا پس از بررسی علمی دقیق و تایید نهایی، برای کمک به بیماران استفاده شود.

تاکنون بیش از ۴۰ هزار لرستانی به کرونا مبتلا و ۸۱۳ نفر فوت شده اند و تمام محدودیت‌های کرونایی تا ۱۶ آبان در این استان تمدید شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha