بیش از سه میلیارد تومان تسهیلات کرونا به صنایع‌دستی ملایر پرداخت شد

همدان- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر گفت: تاکنون سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات خسارت کرونا برای ۳۰۶ پرونده تایید شده به هنرمندان و فعالان صنایع دستی این شهرستان پرداخت شده است.

ابراهیم جلیلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در مجموع ۴۲۸ پرونده شامل هنرمندان بیمه شده و غیر بیمه‌ای با مبلغ پنج میلیارد و ۴۲۸ میلیون تومان برای دریافت تسهیلات خسارت کرونا به هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد تسهیلات ۳۰۶ طرح پرداخت شده و ۱۱۷ پرونده با رقم تسهیلات یک میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان در دست بررسی و پرداخت است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر بیان کرد: ملایر به عنوان یکی از شهرهای پیشرو استان همدان در حوزه صنایع دستی است که با دارا بودن بیشترین تعداد نمایشگاه و کارگاه صنایع دستی و شمار هنرمندان فعال در این صنعت، بیشترین خسارت و آسیب را از کرونا متحمل شد.

جلیلی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار و ۸۰۰ هنرمند به صورت مستقیم در ۲۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی همچون مبلمان منبت، قلم‌زنی روی مس، مرواربافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، سفال، عروسک‌بافی، چرم‌دوزی، رودوزی و میناکاری فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مبلمان منبت بیشترین فعالان حوزه صنایع دستی را به خود اختصاص داده و بیشترین خسارت را متحمل شد گفت: پس از کشاورزی، صنایع دستی بیشترین میزان اشتغال این شهرستان را به خود اختصاص داده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر اظهار داشت: بیش از ۲۵ هزار هنرمند به صورت غیرمستقیم در حوزه صنایع دستی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

جلیلی با اشاره به اینکه این هنر صنعت نیز همانند دیگر حرفه‌ها و مشاغل از شیوع ویروس کرونا متحمل خسارت شد بیان کرد: برای جبران بخشی از این خسارت‌ها، دولت بسته‌های حمایتی در قالب پرداخت تسهیلات در نظر گرفت که شامل افراد بیمه شده و غیربیمه‌ای در حوزه صنایع دستی است.

وی یادآور شد: از زمان آغاز ثبت‌نام و پرداخت این تسهیلات، هنرمندان صنایع دستی این شهرستان نیز نسبت به دریافت تسهیلات ابلاغی اقدام کردند و تاکنون ۴۲۸ طرح متقاضی دریافت این تسهیلات است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر همچنین به برگزاری مجازی سی و چهارمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی ملایر نیز می‌توانند برای شرکت در این نمایشگاه ملی صنایع دستی اقدام کنند.

جلیلی ادامه داد: هنرمندان می‌توانند به صورت رایگان از طریق لینک www.tafrihati.com برای شرکت در سی و چهارمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که به صورت مجازی برگزار می‌شود، ثبت‌نام کنند.

طبق اعلام میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، تولیدکنندگان صنایع دستی این استان بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان از ‌شیوع ویروس کرونا خسارت دیدند که این برآورد تا پایان ۲ ماهه اوایل امسال انجام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha