۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۷:۳۴
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 84094351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مولوی اهل سنت: وحدت یک ضرورت در جهان اسلام است

۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۷:۳۴
کد خبر: 84094351
مولوی اهل سنت: وحدت یک ضرورت در جهان اسلام است

مشهد- ایرنا- امام جمعه اهل سنت تایباد گفت: در این برهه حساس که دشمنان در پی ضربه زدن به آرمانها و اعتقادات دنیای اسلام هستند، وحدت و انسجام به عنوان یک ضرورت در جهان اسلام به شمار می رود.

مولوی غلام نبی توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتحاد، وحدت و یکپارچگی در کنار احترام و تعامل به یکدیگر یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب و رمز بقای اسلام است.

وی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان انقلاب و نظام بیش از هر دوره دیگری سعی در ایجاد اختلاف بین مسوولان و دلسردکردن مردم از نظام دارند توجه به سخنان مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اتحاد و تعامل با یکدیگر بسیار کارساز و ضروری است.

امام جمعه اهل سنت تایباد گفت: دشمنان در طول سالیان گذشته همواره در پی ضربه زدن و خدشه دار کردن دین مبین اسلام بوده اند که اتحاد و یکپارچگی مسلمان همیشه نقشه های شوم آنها را خنثی کرده است.

وی افزود: موفقیت مسلمانان در جوامع امروزی که استکبار جهانی با تمام توان، جهان اسلام و برخی کشورهای اسلامی را نشانه گرفته، در گرو توجه به همبستگی و وحدت اسلامی است.

مولوی توکلی ادامه داد: وحدت، انسجام و همدلی بین مردم ایران باعث شده امروز کشور ما به الگویی برای دیگر کشورهای جهان تبدیل شود.

وی گفت: مهمترین ویژگی و نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران وحدت و انسجام مردمان این سرزمین بوده است و ملت ایران باید همچون همیشه در مقابل هجمه های دشمنان بیدار و هوشیار باشند.

امام جمعه اهل سنت تایباد افزود: مردم ایران به سرزمین و کشور خود تعلق خاطر دارند و هوشیارتر از آن هستند که فریب نقشه‌های دشمنان را بخورند.

وی ادامه داد: ایران اسلامی با وجود تمام توطئه‌های دشمنان از امنیت و آرامش بسیار خوبی برخوردار است و دشمنان تمام ظرفیت‌های اختلاف برانگیز را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا با ایجاد بدبینی میان اقوام و مذاهب ایرانی با هدف تضعیف پایه‌های اقتدار کشور و برافروختن آتش جنگ‌هایی همچون جنگ‌های فرقه‌ای و قومی زمینه اختلاف بین مردم را فراهم کنند که باید برای خنثی کردن این توطئه‌ها همه بصیر و آگاه باشیم.

۱۲ تا ۱۷ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha