۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84094340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی مستمر باشد

رشت-ایرنا- استاندار گیلان با بیان اینکه نظارت ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا باید تشدید و برخوردها به مردم اطلاع رسانی شود، گفت: نظارت ها بر مراعات پروتکل های بهداشتی باید مستمر ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استانداری گیلان افزود: بر اساس گزارش ها رعایت پروتکل های بهداشتی توسط برخی اصناف در گیلان از جمله پاساژها، نانوایی ها، قهوه خانه ها و رستوران ها از میانگین کشوری کمتر است.

وی اظهار داشت: البته رعایت پروتکل های بهداشتی شامل زدن ماسک در ادارات و نهادهای استان گیلان در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل بیشتر شده اما به طور کلی همچنان در مراعات دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک از میانگین کشوری پایین تر هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به همکاری خوب بسیج اصناف و نیروی انتظامی در حوزه نظارت ها افزود: در مکان هایی که مراعات حداکثری توصیه های بهداشتی را انجام می دهند تشویق و جاهایی که پروتکل ها رعایت نمی شود بر اساس قانون مجازات اعمال می شود.

وی تشکیل اجتماعات انسانی به ویژه در محیط های بسته را یکی از مولفه های تاثیرگذار در شیوع ویروس کرونا عنوان و خاطرنشان کرد: تنها راه و بهترین شیوه مقابله با بیماری کرونا پیشگیری و رعایت دستورالعمل ها است که در جلسه امروز نیز به این مهم تاکید کرده و از مردم درخواست می کنم که نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیش از پیش توجه کنند.

زارع با اشاره به تاثیرگذاری آموزش و آگاهی بخشی برای تقویت رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا خاطر نشان کرد: از کارگروه رسانه و فضای مجازی درخواست دارم با تولید محتوای بیشتر مردم را همراه تر کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برگزاری هر گونه همایش و جشنواره ها در گیلان باید حتما با اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی باشد، اضافه کرد: مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در این استان برگزار نمی شود و تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی شامل رعایت فاصله دو متری و استفاده از ماسک در اجتماعات محدود در فضاهای باز به صورت نمادین این روز گرامی داشته می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت:درخواست ما  از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان این است که درمان سرپایی را تقویت کرده و شاهد کاهش بستری ها باشیم.

وی با بیان اینکه با توجه به اعتبارات پیش بینی شده درباره تست هوشمند دانشگاه علوم پزشکی گیلان به این مهم توجه کرده و پی گیری های لازم را داشته باشند، اضافه کرد: حمایت از گروه های آسیب پذیر شامل سالمندان نیز مورد توجه باشد.

زارع ، شناورکردن فعالیت کارکنان با حفظ انجام کار را بلامانع عنوان و تصریح کرد: به همه دستگاه های اجرایی اعلام شود تا این همراهی انجام گیرد.

استاندار گیلان  در سخنانش با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و استان گیلان اقدامات مفید ، موثر و ارزشمندی در مقابله با این بیماری انجام شده است، اضافه کرد: اما با وجود تلاش های صورت گرفته اقدامات مهمی را همچنان پیش رو داریم که برای انجام آنها به تقویت همدلی و همکاری نیاز است.

استان گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر ویروس کرونا در کشور بود.

سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( دهم آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفت هزار و ۸۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۴۱۷ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۱۲ هزار و ۷۷۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون ۴۸۱ هزار و ۹۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۱۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۹۲۹ هزار و پنج آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به گفته وی شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۴ هزار و ۸۶۴ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

تا این تاریخ  استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha