مهمترین اخبار هرمزگان در هفته‌ای که گذشت

۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۷:۲۶
کد خبر: 84093405
مهمترین اخبار هرمزگان در هفته‌ای که گذشت

بندرعباس- ایرنا- شهادت پنجمین مدافع سلامت، معرفی دادستان نظامی، کسب جایزه فرهنگی البرز توسط دو دانش آموز، قرمز شدن سه شهر، آبرسانی به هشت روستای محروم، اقامه نشدن نماز جمعه، اضافه شدن ۴۰ هزار متر مکعب به ظرفیت آب هرمزگان و اجرای طرح آمران سلامت از جمله مهمترین اخبار استان در هفته گذشته است.

هرمزگان در هفته گذشته سوم تا دهم آبان ماه شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش مهمترین این رخدادها مرور می شود.

عبادی ، سیاسی

جمعه گذشته مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان های بندرعباس، بستک و کیش به دلیل شرایط قرمز کرونایی این مناطق اقامه نشد.

اجتماعی

یکی از پرستاران بیمارستان سید الشهدای(ع)نیروی دریایی ارتش در بندرعباس شامگاه پنجشنبه گذشته بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ به صف شهدای سلامت پیوست.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شهید حلیمه شب‌روا پنجمین شهید مدافع سلامت است که بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

دکتر فاطمه نوروزیان بیان داشت: وی از پرستاران با سابقه بیمارستان سید الشهدای منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بود که در پی مجاهدت در راه سلامت جامعه به فوض عظیم شهادت نائل آمد.

هفته گذشته به دنبال افزایش موارد ابتلا به کرونا وضعیت سه شهرستان بندرعباس، بستک و جزیره کیش قرمز شد و زنگ خطر موج سوم کرونا در استان هرمزگان به صدا درآمد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: اجرای طرح آمران سلامت در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از در این استان آغاز شد.

مختار سلحشور روز سه شنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ۲۹۰ نفر از جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر در این طرح که تا ۱۵ آبان ادامه می‌یابد شرکت کرده‌اند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: توزیع ۲ هزار بسته‌ معیشتی بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند این استان درقالب طرح احسان ماندگار آغاز شد.

حجت الاسلام حسین مهدیان روز شنبه گذشته در آیین آغاز توزیع این بسته ها به خبرنگاران اظهار داشت: یک هزار و ۲۰۰ بسته از مجموع بسته های یاد شده در شهرستان بندرعباس و بقیه در سایر شهرستان ها توزیع می‌شود.

اقتصادی

مرحله دوم نیروگاه تولید برق ۵۰۰ مگاواتی قشم با ظرفیت ۱۷۰ مگاوات و سرمایه‌گذاری ۱۲۸ میلیون یورو روز پنجشنبه گذشته و از طریق ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

این نیروگاه سیکل ترکیبی در سه مرحله با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با هدف ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰ مگاوات برق و ۱۰۰ هزار مترمکعب آب شیرین در حال اجراست.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه شرق استان هرمزگان در آستانه یک تحول بزرگ توسعه‌ای قرار دارد، گفت: یکی از برنامه‌های وزارت نفت انتقال بخشی از صادرات نفت خام به منطقه جاسک است که می‌تواند شرق هرمزگان را به کانون توسعه تبدیل کند.

اسحاق جهانگیری روز  چهارشنبه گذشته در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره به وجود واحدهای صنعتی و زیربنایی بزرگ در بندرعباس خاطرنشان کرد: خوشبختانه واحدهای صنعتی خوبی در بندر عباس ایجاد شده و این استان را به یکی از نقاط مهم توسعه کشور تبدیل کرده است.

 مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: ۴۷ هزار تن گوگرد تولیدی از ابتدای سال تاکنون این شرکت با عرضه در رینگ بین‌المللی بورس کالا صادر شده است.

هاشم نامور عصر شنبه گذشته به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به کیفیت گوگرد تولیدی در پالایشگاه نفت بندرعباس و عرضه آن بصورت گرانول، محصول گوگرد تولیدی این شرکت از کیفیت مناسبی جهت عرضه در بازارهای جهانی برخوردار است.

پنجشنبه گذشته مرکز شبانه روزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری درهرمزگان با حضور استاندار و جمعی دیگر از مسوولان راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: طرح برق امید ویژه مشترکان کم مصرف برق خانگی دراستان آغاز شد.

هاجر عبدی روز شنبه گذشته در جمع خبرنگاران افزود: طبق آخرین محاسبه، حدود ۲۰ درصد مشترکان خانگی کم مصرف هستند که هزینه برق آن‌ها از این ماه (آبان‌ماه) رایگان محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌ی برق مصرفی در هرمزگان شامل تعرفه تابستانه و زمستان است، افزود: در این طرح مشترکانی که در تعرفه تابستان  کمتر از ۴۰۰ کیلووات و در تعرفه زمستان کمتر از ۸۰ کیلووات برق مصرف کنند، در رده مشترکان کم مصرف قرار گرفته و قبض برق آن‌ها بصورت رایگان محاسبه می‌شود.

نمایندگان دامپزشکی و گمرک کشور چین هفته گذشته در بازدید ویدیویی از کارگاه عمل آوری فرآورده‌های خام دامی و بسته بندی در هرمزگان، وضعیت بهداشتی آبزیان صادراتی از این استان به کشور خود را مورد بررسی قرار دادند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: موسسه های خیریه‌ در صورت ثبت اطلاعات پرداخت‌های حمایتی از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

هادی ابراهیمی روز دوشنبه گذشته در خصوص این خدمت اظهار داشت: ثبت دقیق اطلاعات پرداخت‌های حمایتی، شفافیت در پرداخت‌های حمایتی این موسسه‌ها را ممکن می‌کند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات هرمزگان گفت: ۲ هزار و ۲۴۳ مدرسه این اٌستان از ۳۰ بهمن سال گذشته تا کنون به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند که ماهانه ۳۰ گیگابایت ترافیک (اینترانت) رایگان دریافت می‌کنند.

احد قویدل روز چهارشنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا ضمن اشاره به اینکه اختصاص این ترافیک رایگان تا ۲ سال ادامه می‌یابد، اظهار داشت: اتصال مدرسه‌ها به شبکه ملی اطلاعات طرح ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده که از سال گذشته با دریافت اطلاعات از اداره کل آموزش و پرورش در  استان آغاز شد.

رییس سازمان صنعت معدن وتجارت هرمزگان گفت: در ۶ ماه نخست امسال یک میلیون و ۲۵ هزار تن قیر از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

خلیل قاسمی روز چهارشنبه گذشته با اعلام این خبر افزود: صادرات قیر در هرمزگان امسال ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: بخشی از کمک‌های نقدی ۹ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریالی مردم استان به شور عاطفه ها به تهیه اقلام آموزشی مجازی مورد نیاز دانش آموزان نیازمند از جمله تبلت یا گوشی هوشمند اختصاص می‌یابد.

علی الهیاری روز سه شنبه گذشته با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و حضور نداشتن دائمی دانش آموزان در کلاس‌های درس، استفاده از گوشی هوشمند و تبلت ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان گفت: ۴۰هزار متر مکعب آب از طریق آب شیرین کن به ظرفیت آب شرب شهر بندرعباس اضافه شد.

امین قصمی روز یکشنبه گذشته در این زمینه افزود: این میزاب آب از محل آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی این شهر تامین شده  که مشکل بندرعباس ، بندر خمیر و روستاهای مسیر از جمله تازیان از این طریق رفع می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه شهروندان روزانه ۴۰۰ تن زباله تولید می‌کنند، گفت: برای جمع آوری این زباله‌ها در ماه بیش از ۸۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

اسماعیل موحدی نژاد روز سه شنبه گذشته در بازدید از سطح شهر از مردم خواست: زباله‌های خود را هر شب ساعت ۲۱ بیرون از منزل قرار دهند تا از انباشت آن در طول روز، آلودگی محیط زیست و همچنین هزینه بر بودن آن جلوگیری شود.

معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: هم اکنون ۲۹ هزار کیلومترمربع از مساحت استان تحت عنوان پهنه اکتشافی معادن در دست مطالعه و پی جویی قرار گرفته است.

ابراهیم سعدینی عصر دوشنبه گذشته در بازدید از این پهنه های معدنی در استان افزود: این پهنه های اکتشافی شامل پهنه کوهشاه احمدی به وسعت ۲ هزار و ۱۷۷ کیلومترمربع، پهنه بشاگرد به وسعت پنج هزار و ۶۶۹ کیلومترمربع، پهنه  فین- باغات به وسعت ۶ هزار و ۴۴۸ کیلومترمربع، پهنه (زون ۱۱) به وسعت سه هزار و  ۷۶ کیلومتر مربع وپهنه اکتشافی هرمزگان به وسعت ۱۱ هزار و ۳۱۳ کیلومتر مربع است.

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: در راستای محرومیت زدایی و آبرسانی به مناطق محروم، طرح آبرسانی به هشت روستای استان انجام شد.

سهرابی هفته گذشته در حاشیه بازدید از اجرای این طرح آبرسانی افزود: برای اجرای این طرح افزون بر ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارت قرارگاه پیشرفت سپاه امام سجاد(ع) و یک موسسه خیریه از تهران هزینه شد.

وی بیان داشت: با اجرای این طرح روستاهای «چک چک»، «گدارشاه» و «سردره» دهستان کوهشاه احمدی حاجی‌آباد، «سرکهنان» و «درپهن» بخش سندرک میناب و «گاکش»، «سرزه چارکان» و «زمین تومان» بشاگرد از نعمت آب سالم بهره‌مند شدند.

نظامی، انتظامی، قضایی

هفته گذشته طی مراسمی با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور ، محمدرضا حیدری افشار به عنوان دادستان نظامی استان هرمزگان معرفی شد.

رییس پلیس آگاهی هرمزگان ضمن تایید کشف جسد ۲نوجوان ۱۱و ۱۳ساله در یک آب انبار یا آبگیر شهری بندرعباس اظهار داشت: در بررسی میدانی صحنه وقوع حادثه، هیچ گونه شواهدی مبنی بر وقوع قتل یا جنایت به دست نیامد.

سرهنگ عبدالمجید کرمی روز دوشنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: در تحقیقات از خانواده این دو نوجوان مشخص شد، "حسین" و "علی اکبر با یکدیگر سابقه دوستی داشته اند و از روز پنجشنبه هفته گذشته از منزل خارج و مفقود شده اند.

وی ادامه داد: اجساد این ۲نوجوان توسط مردم در یکی از آبگیرهای اطراف بلوار شهید رجایی بندرعباس در محدوده دوراهی ایسنی کشف شد.

فرهنگی

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: امیرمهدی جعفری و مبینا وطن خواه از دانش آموزان مقطع متوسطه این استان موفق به کسب جایزه بنیاد فرهنگی البرز شدند.

موسی دادی زاده سرخایی روز سه‌شنبه گذشته با اعلام این خبر افزود: جعفری از آموزشگاه اسدپور و عضو پژوهش سرای ناحیه ۲ بندرعباس و وطن خواه از آموزشگاه فرزانگان عضو پژوهش سرای ناحیه یک است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان از آغاز تدوین کتاب فرهنگ‌نامه جاودانه تاریخ با رویکرد شناسایی و معرفی سرداران شهید این استان خبر داد.

عبدالرضا یوسفی روز چهارشنبه گذشته در گفت‌ وگو با ایرنا افزود: معرفی سرداران دوران دفاع مقدس از رده معاون گردان به بالا یکی از هدف‌گذاری‌های مهم تدوین "فرهنگ نامه جاودانه تاریخ " است و تا سوم خرداد سال آینده رونمایی می‌شود.

ورزشی

علی اصغر محمودی با کسب بیشترین رای اعتماد مجمع انتخاباتی به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات کاراته هرمزگان انتخاب شد.

مجمع انتخاباتی هیات کاراته هرمزگان روز چهارشنبه گذشته با حضور وحید مومنی دبیر فدراسیون کاراته کشور ومحمود رضا امیاری مدیرکل ورزش وجوانان  هرمزگان برگزار و محمودی به مدت چهار سال به عنوان سکان هدایت این هیات در استان معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha