سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری با ظرفیت‌های وزارت کار تقویت می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری با بهره‌مندی از ظرفیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقویت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل لله‌گانی روز سه‌شنبه در نشست بررسی موانع و مشکلات توسعه و اشتغال‌زایی شهرستان بن چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: به‌ منظور افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و رفع موانع و مشکلات توسعه و اشتغال‌زایی در چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در حوزه‌های جهادکشاورزی، شهرداری‌ها، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین بهزیستی از سه ظرفیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل بانک رفاه کارگران، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید بهره‌گیری می‌شود.

وی افزود: به ‌همین منظور طرح‌های دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان جمع‌بندی و پس از بررسی در استان به‌ همراه ارائه مدارک و مستندات مرتبط برای اختصاص تسهیلات به تهران ارسال شود.

لل‌ه‌گانی تصریح کرد: تاکنون از ظرفیت شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) برای سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری بهره‌گیری نشده است.

وی یادآور شد: برای توسعه چهارمحال و بختیاری استفاده از ۲ بخش مشارکت‌ها از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و صندوق روستاییان و عشایر برای مشارکت در طرح‌های بزرگ با سرمایه‌گذاری بالا مانند کارخانه سرم‌سازی در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب شهرستان بن در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های تسهیلاتی و سرمایه‌گذاری مشارکتی ویژه این شهرستان بررسی و اجرایی می‌شود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری ملی و تقویت و افزایش ظرفیت کارخانه‌های تولیدی مهم چهارمحال و بختیاری مانند گازکربنیک (CO۲) بن مورد توجه قرار می‌گیرد.

لله‌گانی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه، تشکیل صندوق پروژه و بازار سرمایه می‌تواند روند توسعه استان و شهرستان بن را تسریع کند.

وی افزود: شرکت کارگزاری بانک رفاه کارگران، شرکت امین سرمایه بانک رفاه کارگران و شرکت تامین سرمایه امین متعلق به شستا با تشکیل کنسرسیوم می‌توانند طرح‌هایی را برای سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تعریف و اجرایی کنند.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به ظرفیت بالای شیخ‌شبان شهرستان بن به‌عنوان قطب خاتم‌سازی ایران اشاره و تصریح کرد: کارگاه‌های خاتم‌سازی در این روستا ظرفیت بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری دارد.

وی یادآور شد: مرکز حمایت اجتماعی اشتغال مناطق محروم در بانک رفاه کارگان تشکیل شده و از طریق سایت‌های فروش این مرکز می‌توان نمونه تولیدات خاتم شیخ‌شبان را در بازار ارایه کرد.

لله‌گانی اظهار داشت: برای پرداخت تسهیلات به فعالان حوزه خاتم‌سازی شیخ‌شبان می‌توان از سه ظرفیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل بانک رفاه کارگران، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید بهره‌گیری کرد.

به گزارش ایرنا، معاونان و مدیران عامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی موانع و مشکلات توسعه چهارمحال و بختیاری و ارایه روش‌های سرمایه‌گذاری با استفاده از منابع و ظرفیت‌های ملی به مدت دو روز در استان حضور دارند.

بن در ۲۸ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha