۲۴۵ میلیون یورو از نیازمندی‌های صنعتی، داخلی‌سازی می‌شود

تهران- ایرنا- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در ادامه اجرای برنامه‌های توسعه و تعمیق ساخت داخل محصولات مختلف صنعتی، چهار میز داخلی‌سازی در مجموع به ارزش ۲۴۵ میلیون یورو آماده برگزاری و به‌هم‌رسانی نیازها و توانمندی‌های صنعتی است.

به گزارش روز سه‌شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی صادقی‌نیارکی» افزود: میز چهارم صنعت پتروشیمی با ارزش قرارداد ۶۰ میلیون دلار، میز صنعت پالایشگاه با ارزش قرارداد ۸۰ میلیون دلار، میز ساخت داخل لوازم‌خانگی با ارزش قرارداد ۶۳ میلیون دلار و میز پنجم صنعت خودروسازی با ارزش قرارداد ۴۲ میلیون دلار آماده برگزاری است.

وی اظهارداشت:‌ با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای بسترسازی تحقق استقلال صنعتی با تکیه بر توان داخلی و همچنین در راستای تحقق برنامه توسعه نهضت ساخت داخل در صنایع راهبردی کشور، تاکنون ۱۱ میز تخصصی توسعه و تعمیق ساخت داخل در صنایع راهبردی خودرو، مخابرات، تجهیزات‌پزشکی و صنایع‌معدنی برگزار شده است.

صادقی‌نیارکی با اعلام اینکه این میزها با هدف به‌هم‌رسانی نیازها و توانمندی‌های صنعتی برگزار شده است، تاکیدکرد: این رویدادها کاهش ارزبری معادل یک میلیارد و ۳۱ میلیون یورو را برای صنعت کشور به همراه داشته است.

به گزارش ایرنا، وزارت صنعت برای تحقق اهداف برنامه تعمیق ساخت داخل، در مجموع برای سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ دستیابی به هدف ۱۰ میلیارد دلاری داخلی‌سازی انواع اقلام کالایی وارداتی را به عنوان برنامه محوری خود تعیین کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha